Elektromobilność Miniauta elektryczne – jak poruszać się po mieście? 16 marca 2018 Elektromobilność Miniauta elektryczne – jak poruszać się po mieście? 16 marca 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Branża samochodów elektrycznych rozwija się na tyle prężnie, że na rodzimym rynku pojawiają się kolejne warianty tego typu pojazdów, tworzone także z myślą o młodszych kierowcach. O tego typu środkach transportu szerzej opowiedział Mariusz Wąkiewicz z mini-auta.pl w specjalnym wywiadzie udzielonym dla czytelników portalu Świat OZE. – To, o czym chciałbym Państwu opowiedzieć, to te dwa pojazdy elektryczne, które są za mną. Ich popularna nazwa to czterokołowce, dostępne są dla kierowców posiadających kategorię AM – już czternastolatek może taką kategorię prawa jazdy zdobyć – albo 16-latek dysponujący prawem jazdy B1. [Samochody te] różnią się mocą silnika: w pierwszym wypadku to są 4 kW, w drugim – 15 kW. Następnym obostrzeniem jest prędkość maksymalna; w pierwszym wypadku 45 i [w drugim] 80 km/h – podkreśla Mariusz Wąkiewicz. Reklama Pojazdy marki Jiayuan Electric Vehicles, oferowane przez polskiego importera i dystrybutora, są dostępne w kilku elektrycznych wersjach. Pierwszy z nich to Eidola City, samochód przeznaczony do poruszania się po mieście. Eidola L6 obliguje kierowcę do posiadania prawa jazdy AM lub wyższego. Moc silnika wynosi 3 kW, a pojazd może poruszać się z maksymalną prędkością 45 km/h. Bateria o pojemności 10 kWh umożliwia mu przejechanie około 120 km. Eidola L7 wymaga natomiast uprawnień B1 lub wyższych, moc silnika to 7,5 kW. Samochód ten może poruszać się z maksymalną prędkością 80 km/h, a zamontowana w nim bateria o pojemności 10 kWh umożliwia przebycie około 100 km. Obydwa te modele wyposażone zostały w baterię litowo-jonową. Czas ładowania z gniazdka 230 V wynosi około 5-6 godzin. Drugi z dostępnych na rynku pojazdów tej firmy to Eidola Van. Ze względu na swoją specyfikację przeznaczony nie tylko do poruszania się po miejskich drogach, ale także po bardziej wymagających terenach, jakimi mogą być np. leśne drogi lub bezdroża. Ten pojazd również dostępny jest w dwóch wersjach. Pierwsza z nich, Eidola L6 Van, to model zbliżony swymi parametrami do klasycznej Eidoli L6. Wymaga prawa jazdy co najmniej AM, jego prędkość maksymalna wynosi 45 km/h, a silnik o mocy 3 kW umożliwia przejechanie na jednym ładowaniu dystansu około 120 km. Eidola L7 Van jest natomiast zbliżona do typowej Eidoli L7. Można nią jeździć dzięki prawu jazdy B1 lub wyższemu, osiąga maksymalną prędkość 80 km/h, jest wyposażona w silnik 7,5 kW, dzięki któremu może przejechać około 100 km. Wszystkie powyższe pojazdy są nie tylko przyjazne środowisku, ale wyposażono je także w takie ułatwienia, jak np. nawigacja, kamera cofania, ogrzewanie, klimatyzacja, rejestrator jazdy oraz szklany dach ceramiczny. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.