Elektromobilność Nowy program wsparcia elektromobilności – NaszEauto. Dopłat dla przedsiębiorców nie będzie 28 stycznia 2025 Elektromobilność Nowy program wsparcia elektromobilności – NaszEauto. Dopłat dla przedsiębiorców nie będzie 28 stycznia 2025 Przeczytaj także Elektromobilność Kraków wyłącza darmowe ładowarki – ceny wyższe niż na większości stacji EV w Polsce. Zmiany od 31 marca Koniec z darmowym ładowaniem samochodów elektrycznych na krakowskich parkingach Park&Ride. Choć radni miejscy nie zgodzili się na podwyższenie opłat za parking, tak wprowadzone zostały opłaty za ładowanie elektryków. Decyzja jest o tyle kontrowersyjna, że kwota za 1 kWh znacznie przewyższa średnią cenę na publicznych stacjach ładowania EV. Sytuacja jest jeszcze gorsza, gdy do tej kwoty dodamy opłatę za parking. Elektromobilność Darmowe stacje ładowania samochodów elektrycznych. Gdzie naładować elektryka bez opłat? [MAPA, LISTA] [aktualizacja 02.2025] Czy wiedziałeś, że nie zawsze musisz płacić za ładowanie samochodu elektrycznego? Darmowe stacje ładowania samochodów elektrycznych można znaleźć w każdym większym mieście. Sprawdź, gdzie naładować elektryka za darmo [MAPA, LISTA]. 3 lutego rusza nowy program dopłat do samochodów elektrycznych – NaszEauto. Kto może liczyć na wsparcie, dlaczego nie przewidziane są dopłaty dla przedsiębiorców i czy to ostatnie środki z KPO na rozwój elektromobilności? Reklama NaszEauto – nowy program dopłat Program NaszEauto jest skierowany do polskich rodzin, a jego celem jest zachęcenie obywateli do elektryfikacji transportu. W ramach dotacji można otrzymać do 40 tys. zł na zakup samochodu. Program przewiduje również dodatkowe bonusy, takie jak premia za zezłomowanie oraz premia za niski dochód. Eauto będzie promowało zakup samochodów elektrycznych w gospodarstwach domowych posiadających kartę dużej rodziny oraz wśród osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak podaje ministerstwo – to właśnie JDG stanowią 80% przedsiębiorców w Polsce. Podczas dzisiejszej konferencji w siedzibie NFOŚiGW ogłoszono, że nabór zostanie uruchomiony 3 lutego. Wnioski o dopłatę można składać elektronicznie. Program będzie działał do 30 czerwca 2026 roku. NaszEauto dysponuje budżetem 1,6 mld zł z KPO – są to środki, które pierwotnie miały być przeznaczone na podatek od aut spalinowych, z którego rządząca koalicja zrezygnowała. Podczas konferencji Krzysztof Bolesta zapowiedział również, że może to być ostatni tak duży program dopłat do samochodów elektrycznych, ponieważ “odchodzi od nich cała Europa”. “Mój elektryk” – nowa odsłona już od lutego. Co się zmieni? Co z przedsiębiorcami? W kontekście programu pojawiają się pytania o brak dopłat dla przedsiębiorców. Przeciwko takiemu rozwiązaniu, w imieniu spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, protestowała Agnieszka Majewska, rzeczniczka małych i średnich firm. W jej ocenie wykluczenie ze względu na formę prawną wykonywanej działalności gospodarczej jest dyskryminujące. Podczas konferencji wiceminister środowiska stanu Krzysztof Bolasta tłumaczył taką decyzję wymogami Komisji Europejskiej oraz koniecznością priorytetowego wsparcia osób prywatnych. – To jest kwestia, która wracała w konsultacjach. Ten program wyklucza flotowców, umożliwiając dopłaty tylko dla osób indywidualnych i JDG, dlatego, że to jest zastąpienie podatku od aut spalinowych. Pomagamy JDG, flotowe zakupy mają swoje cele środowiskowe. Ten program ma pomagać w zakupie pojazdów elektrycznych tym osobom, które jeżdżą pojazdami spalinowymi i byłyby narażone na ten podatek. Od samego początku w negocjacjach z Komisją Europejską nie było rozmowy o dopłatach dla flot – tłumaczył Krzysztof Bolesta. – Nie wydaje mi się, żeby rolą państwa polskiego było pomaganie w spełnieniu wymogów środowiskowych nałożonych na floty. My pomagamy ludziom, ale będziemy stymulować elektryfikację transportu w bardziej kreatywne sposoby. Zobacz też: Coraz mniej rejestrowanych samochodów elektrycznych. Najgorszy wynik w UE Źródło: gov.pl Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.