Wiadomości OZE Solaris dostarczy 38 nowych autobusów przegubowych do Krakowa 06 listopada 2017 Wiadomości OZE Solaris dostarczy 38 nowych autobusów przegubowych do Krakowa 06 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. W poniedziałek, 6 listopada zarząd MPK SA w Krakowie i przedstawiciele konsorcjum firm Solaris Bus & Coach SA i Millenium Leasing Sp. z o.o. w obecności prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego podpisali umowę na dostawę 38 nowych przegubowych autobusów w formie leasingu finansowego. Reklama Zwycięskie konsorcjum za dostarczenie nowych autobusów zaproponowało kwotę ponad 75 mln zł brutto. Od momentu podpisania umowy producent będzie miał 7 miesięcy na realizację zamówienia do Krakowa. To oznacza, że krakowianie i turyści z nowych autobusów będą mogli korzystać już w czerwcu przyszłego roku. Każdy z 38 nowych autobusów będzie wyposażony w silnik spełniający najwyższe europejskie normy ochrony środowiska Euro 6. Pojazdy będą posiadać klimatyzację, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. W środku znajdą się także porty USB do ładowania smartfonów. Jeszcze w tym roku MPK SA planuje rozstrzygnąć przetargi na dostawę ponad 100 kolejnych autobusów, w tym 12 autobusów hybrydowych. Dzięki temu już w przyszłym roku z ulic Krakowa znikną wszystkie autobusy z silnikami poniżej normy Euro 5. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.