Elektromobilność Od 2019 roku Volvo będzie sprzedawać tylko samochody elektryczne 17 lipca 2017 Elektromobilność Od 2019 roku Volvo będzie sprzedawać tylko samochody elektryczne 17 lipca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Już za dwa lata, każdy samochód marki Volvo, jaki będzie zjeżdżać z linii produkcyjnej tej firmy ma być elektryczny. Przedstawiciele spółki Volvo ogłosili, że od 2019 roku każdy sprzedawany przez nich samochód będzie w jakimś stopniu zelektryfikowany – czy to jako hybryda – z lub bez możliwości ładowania z gniazdka – czy jako pojazd zasilany w pełni elektrycznie. Reklama To bardzo ważna zmiana na rynku samochodowym – oto duży producent pojazdów decyduje się na produkcję jedynie pojazdów elektrycznych. Krok ten powzięto zaraz po ogłoszeniu że marka Polestar będzie w pełni niezależnym producentem wysokiej klasy pojazdów elektrycznych. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie rodziny pojazdów Volvo o pojazdy elektryczne dla wszystkich segmentów rynku. Planowane są linie pojazdów elektrycznych i hybryd. Tutaj chodzi wyłącznie o klientów – tłumaczył Håkan Samuelsson, szef Volvo Cars. – Ludzie domagają się coraz mocniej pojazdów elektrycznych i musimy reagować na ich potrzeby – obecne i aktualne. Teraz będzie można wybrać sobie dowolny samochód marki Volvo i mieć pewność, że dostępny będzie w wersji w jakimś stopniu elektrycznej. Obecnie Volvo oferuje pojazdy takie jak XC90 i S90 w wersji hybrydowej z możliwością ładowania ich z gniazdka, ale nie posiada w swojej ofercie w pełni elektrycznych samochodów. W latach 2019-2021 mają być wprowadzone do sprzedaży trzy nowe pojazdy w pełni elektryczne, a w tzw. międzyczasie Polestar ma wprowadzić do swojej oferty dwa nowe modele. Jak mówi optymistycznie Samuelsson – Ten krok oznacza koniec sprzedaży jedynie aut wykorzystujących paliwa kopalne. (…) Volvo zobowiązuje się, że do roku 2025 sprzeda milion zelektryfikowanych samochodów. I gdy mówimy, że tak zrobimy, to rzeczywiście tak mamy zamiar zrobić. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.