Elektromobilność 25 przegubowych elektrycznych Solarisów do Brukseli 22 grudnia 2017 Elektromobilność 25 przegubowych elektrycznych Solarisów do Brukseli 22 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Firma Solaris Bus & Coach S.A. wygrała rekordowy kontrakt na dostawę 25 przegubowych autobusów elektrycznych Urbino 18 electric nowej generacji do Brukseli. To największe w dotychczasowej historii sprzedaży jednorazowe zamówienie na pojazdy bezemisyjne. Osiemnastometrowe ekologiczne pojazdy wyjadą na ulice europejskiej stolicy w pierwszej połowie 2019 roku. Reklama Polski producent dostarczy do Brukseli 25 sztuk Solarisów Urbino 18 electric nowej generacji. Wartość kontraktu opiewa na kwotę ponad 21 milionów euro. Zamówienie stołecznego przewoźnika STIB Bruksela jest największym jednorazowym zleceniem na elektryczne autobusy produkowane w Bolechowie. Pierwsze z pojazdów zaczną wozić pasażerów z początkiem 2019 roku, ostatnia dostawa przewidziana jest na lipiec 2019. Zgodnie z zapisami zamówienia, Solaris Bus & Coach jest odpowiedzialny za dostarczenie i instalację całego systemu ładowania. Zlecenie zostanie zrealizowane we współpracy z firmą Schaltbau Refurbishment GmbH. Oznacza to, że bezemisyjne autobusy zostaną dostarczone wraz z pełną infrastrukturą, obejmującą zarówno 2 ładowarki w zajezdni, jak i 2 w centrum miasta oraz zasilające je stacje transformatorowe SN/NN. Umożliwi to regularne ładowanie pojazdów podczas jazdy na ich stałych trasach. Dodatkowo zajezdnia przewoźnika zostanie uzupełniona o 24 pantografowe stacje ładowania, zasilane z nowej stacji transformatorowej SN/NN, do uzupełniania energii podczas ładowania nocnego. To nie pierwsze zamówienie brukselskiego przewoźnika – w sierpniu tego roku Solaris Bus & Coach podpisał z STIB umowę ramową, która zakłada dostawę siedmiu sztuk autobusów bateryjnych Urbino 8,9 LE z możliwością rozszerzenia o kolejne pojazdy. To zainteresowanie ekologicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami w komunikacji publicznej zostało właśnie potwierdzone kolejnym kontraktem na 25 sztuk. Zgodnie z zapowiedzią brukselskiego Ministra transportu, Pascala Smet, przewoźnik zakłada elektryfikację całej floty autobusowej do 2030 roku. Nowe Urbino 18 electric z powodzeniem jeździ już w Krakowie (wraz z dostawą 20 autobusów bateryjnych dla MPK Kraków w sierpniu tego roku), Jaworznie (w którym jeździ już 9 sztuk) oraz – testowo – w warszawskim MZA. Już niedługo trafi także na zagraniczny rynek, bowiem w produkcji znajdują się 3 pojazdy dla TMB Barcelona. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.