Elektromobilność 25 tysięcy hybryd Toyoty na polskich drogach 16 sierpnia 2017 Elektromobilność 25 tysięcy hybryd Toyoty na polskich drogach 16 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Toyota dotychczas nie inwestowała w samochody elektryczne, bowiem jak do tej pory priorytetem japońskiej marki były hybrydy. Od czasu premiery Toyoty Prius w 1997 roku udało się sprzedać ponad 10 milionów samochodów wyposażonych w hybrydowe rozwiązania, co przyczyniło się do znacznej redukcji dwutlenku węgla do atmosfery. Jak poinformowała japońska marka, spośród tej liczby 25 tysięcy samochodów znalazło swoich nabywców w polskich salonach. Reklama Spośród wszystkich sprzedanych egzemplarzy, aż 1/5 z nich została sprzedana w ciągu ostatnich pięciu miesięcy. To jeden z dowodów na to, że proekologiczne rozwiązania coraz lepiej się sprzedają, a trend ten będzie postępować. W ofercie Toyoty dostępnych jest siedem samochodów hybrydowych. Ich oferta jest urozmaicona i niemal każdy w każdym segmencie znajduje się model z napędem hybrydowym. Wśród 25 tysięcy hybryd japońskiej marki, największą grupę stanowi Auris w wersji Hybrid. Po polskich drogach jeździ 11385 takich samochodów, kupionych w polskiej dystrybucji. Dobre wyniki odnotowują również RAV4 Hybrid ( 3700 ), C-HR Hybrid ( 3000 ) oraz Yaris Hybrid ( 5621 ). Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.