Elektromobilność 25 tysięcy samochodów elektrycznych sprzedanych przez BMW 04 maja 2018 Elektromobilność 25 tysięcy samochodów elektrycznych sprzedanych przez BMW 04 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Samochody elektryczne BMW serii I stają się coraz popularniejsze. Ich sprzedaż z każdym rokiem wzrasta i buduje konkurencje dla takich marek jak Nissan i Tesla. BMW poinformowało, że w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku sprzedano 26858 sztuk elektrycznych pojazdów marki BMW oraz MINI. Największa część z nich (5743 sztuk) trafiła do konsumentów w Stanach Zjednoczonych, gdzie elektryczne pojazdy produkowane przez niemiecki koncern cieszą się dużym zainteresowaniem. Ich sprzedaż to aż 6,8% sprzedaży całkowitej samochodów w USA. Reklama BMW mogłoby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty sprzedaży, gdyby nie mocna pozycja Tesli na jej rodzimym rynku. Niedawna premiera modelu 3 odwróciła uwagę od propozycji niemieckiego producenta, ale BMW liczy, że w tym roku aż 140 tysięcy egzemplarzy elektryków trafi do klientów marki. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.