Wiadomości OZE Esprinter znany od strony technicznej 19 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Esprinter znany od strony technicznej 19 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Mercedes-Benz zaprezentował szerokiemu gronu odbiorców szczegóły techniczne elektrycznego eSprintera. Według specyfikacji samochód będzie mógł na jednym ładowaniu pokonać dystans do stu pięćdziesięciu kilometrów z maksymalną ładownością na poziomie tysiąca kilogramów. W ofercie znajdą się furgonetki z dwiema opcjami akumulatorów: 55 kWh oraz 41 kWh. Mniejsza moc akumulatora pozwoli na pokonanie stu piętnastu kilometrów, a nabycie pojazdów będzie możliwe już w przyszłym roku. Reklama Przy okazji ogłoszenia specyfikacji technicznej firma odniosła się do zarzutów dotyczących względnie krótkich dystansów, jakie samochód będzie w stanie pokonywać. Koncern uważa, że samochody zostały skonstruowane z myślą o ruchu miejskim, a więc ich zasięg jest dostateczny. Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz, ponadto powiedział: „Elektryfikacja floty handlowej wynika z naszego przekonania, że przyszłość należy do elektrycznych systemów napędowych, zwłaszcza w ruchu śródmiejskim. Pokazaliśmy w eVito, że poważnie podchodzimy do tego tematu. Teraz idziemy o krok dalej dzięki eSprinterowi. Nasze elektryczne systemy napędowe są również konkurencyjne w większych segmentach pojazdów, zwłaszcza pod względem całkowitego kosztu posiadania, który jest ważny dla naszych klientów komercyjnych”. Firma nie potwierdziła ceny, ale wiadomo, że koszt zakupu będzie wyższy niż w przypadku modelu napędzanego gazem, który aktualnie kosztuje pięćdziesiąt tysięcy dolarów. Benjamin Kaehler, szef eDrive VANs w Mercedes-Benz, powiedział z kolei: „Całkowite koszty operacyjne muszą być na poziomie porównywalnie wyposażonego pojazdu napędzanego silnikiem Diesla. eSprinter i eVito spełniają ten podstawowy wymóg. Wyższe koszty zakupu są równoważone przez niższe koszty energii i konserwacji, a także zwroty z ulg podatkowych”. eSprinter jest kontynuacją modelu eVito, który zadebiutował w zeszłym roku. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.