Wiadomości OZE Dwa nowe autobusy-hybrydy od Volvo na targach w Kielcach 18 października 2018 Wiadomości OZE Dwa nowe autobusy-hybrydy od Volvo na targach w Kielcach 18 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Dwie premiery od Volvo czekają na odwiedzających Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO w Targach Kielce. W najbliższy wtorek szwedzki producent zaprezentuje autobus o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in) oraz krótką hybrydę. Reklama W dniach 23-25 października tego roku odbędzie się najważniejsze wydarzenie branży transportu zbiorowego w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas którego uwaga skupiona będzie głównie na pojazdach z alternatywnymi źródłami zasilania. TRANSEXPO stanie się miejscem prezentacji dwóch autobusów od Volvo. Pierwszy z nich – Volvo 7900 Electric Hybrid, to pojazd o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in), który w najbliższych dniach rozpocznie regularne kursy w Innowrocławiu. Od tradycyjnej hybrydy szwedzki autobus różni się tym, że większość trasy (ok. 70%) może przejechać w trybie elektrycznym, a niewielki spalinowy silnik pełni jedynie rolę pomocniczą. Doładowanie baterii na przystanku końcowym trwa od 3-6 minut. Dodatkowo pojazd tego typu jest o wiele bardziej ekonomiczny i ekologiczny, ponieważ jego zużycie paliwa jest o 60% mniejsze niż w autobusach z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla jest zredukowana aż od 75% do 90%. Drugim pojazdem zaprezentowanym w Kielcach będzie hybrydowy Volvo 7900 Hybrid w wersji krótkiej. Autobus ma długość 10,6 m i może przewozić aż 154 pasażerów. 11 autobusów tego modelu już od kilku dni jest eksploatowanych w Krośnie. Dzięki temu, że baterie ładują się podczas hamowania, pojazd nie wymaga dodatkowej infrastruktury. Autobus tego typu zużywa do 40% mniej paliwa, a ograniczenie emisji sięga prawie 50%. Volvo 7900 jest też bardzo ciche – emitowany przez niego poziom hałasu można porównać do normalnej rozmowy. “Pojazd, który zaprezentujemy w Kielcach jest o 2 metry krótszy od standardowego Volvo 7900 Hybrid. W tym przypadku sprawdzona technologia napędu hybrydowego w połączeniu z niewielkim promieniem zawracania i dużą pojemnością pasażerską mogą być optymalnym rozwiązaniem dla wielu miast. Dodatkowo w naszych autobusach istnieje możliwość zastosowania tzw. strefy bezpieczeństwa, która pozwala na automatyczne ograniczenie maksymalnej prędkości pojazdu po wjeździe do wcześniej ustalonej strefy. Kierowca jest informowany o wjechaniu do takiej strefy, a pojazd dostosowuje prędkość do wymaganego limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale, jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w wrażliwych obszarach, na przykład w okolicy szkół, dużych przystanków autobusowych czy w centrach miast”, mówi Małgorzata Durda z Volvo. Oba typy autobusów Volvo zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów i są produkowane seryjnie we wrocławskiej fabryce. Zelektryfikowane autobusy Volvo zyskują na popularności, można je już spotkać w wielu polskich miastach, takich jak: Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Tarnowskie Góry, Jelenia Góra, Białystok, Krosno, Leszno czy Warszawa. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.