Wiadomości OZE Dwa nowe autobusy-hybrydy od Volvo na targach w Kielcach18 October 2018 Wiadomości OZE Dwa nowe autobusy-hybrydy od Volvo na targach w Kielcach18 October 2018Przeczytaj także Wiadomości OZE Wyprodukowany w Polsce prototyp modułu reaktora jądrowego stanie w Warszawie przed PGE Narodowym Już w najbliższą środę niepowtarzalna okazja, by zobaczyć wyprodukowany w Polsce prototyp modułu wyspy jądrowej PWR-20 podczas PAIH Forum Biznesu 2023 w Warszawie. Wyjątkowe urządzenie może wkrótce zrewolucjonizować Polską energetykę. Wiadomości OZE Olbrzymi dźwig stanął w Rotterdamie. Pomoże w utrzymaniu elektrowni wiatrowych W mijającym tygodniu firma Mammoet zakończyła montaż dźwigu PTC210-DS w rotterdamskim porcie. Olbrzymi żuraw wznosi się na setki metrów ponad ziemię i co ciekawe ma służyć do wymiany… innych, mniejszych żurawi. Wszystko po to, aby dokonywać konserwacji na morskich elektrowniach wiatrowych u brzegów Holandii. Dwie premiery od Volvo czekają na odwiedzających Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO w Targach Kielce. W najbliższy wtorek szwedzki producent zaprezentuje autobus o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in) oraz krótką hybrydę.W dniach 23-25 października tego roku odbędzie się najważniejsze wydarzenie branży transportu zbiorowego w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas którego uwaga skupiona będzie głównie na pojazdach z alternatywnymi źródłami zasilania. TRANSEXPO stanie się miejscem prezentacji dwóch autobusów od Volvo.ReklamaPierwszy z nich – Volvo 7900 Electric Hybrid, to pojazd o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in), który w najbliższych dniach rozpocznie regularne kursy w Innowrocławiu. Od tradycyjnej hybrydy szwedzki autobus różni się tym, że większość trasy (ok. 70%) może przejechać w trybie elektrycznym, a niewielki spalinowy silnik pełni jedynie rolę pomocniczą. Doładowanie baterii na przystanku końcowym trwa od 3-6 minut. Dodatkowo pojazd tego typu jest o wiele bardziej ekonomiczny i ekologiczny, ponieważ jego zużycie paliwa jest o 60% mniejsze niż w autobusach z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla jest zredukowana aż od 75% do 90%.ReklamaDrugim pojazdem zaprezentowanym w Kielcach będzie hybrydowy Volvo 7900 Hybrid w wersji krótkiej. Autobus ma długość 10,6 m i może przewozić aż 154 pasażerów. 11 autobusów tego modelu już od kilku dni jest eksploatowanych w Krośnie. Dzięki temu, że baterie ładują się podczas hamowania, pojazd nie wymaga dodatkowej infrastruktury. Autobus tego typu zużywa do 40% mniej paliwa, a ograniczenie emisji sięga prawie 50%. Volvo 7900 jest też bardzo ciche – emitowany przez niego poziom hałasu można porównać do normalnej rozmowy.“Pojazd, który zaprezentujemy w Kielcach jest o 2 metry krótszy od standardowego Volvo 7900 Hybrid. W tym przypadku sprawdzona technologia napędu hybrydowego w połączeniu z niewielkim promieniem zawracania i dużą pojemnością pasażerską mogą być optymalnym rozwiązaniem dla wielu miast. Dodatkowo w naszych autobusach istnieje możliwość zastosowania tzw. strefy bezpieczeństwa, która pozwala na automatyczne ograniczenie maksymalnej prędkości pojazdu po wjeździe do wcześniej ustalonej strefy. Kierowca jest informowany o wjechaniu do takiej strefy, a pojazd dostosowuje prędkość do wymaganego limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale, jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w wrażliwych obszarach, na przykład w okolicy szkół, dużych przystanków autobusowych czy w centrach miast”, mówi Małgorzata Durda z Volvo.Oba typy autobusów Volvo zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów i są produkowane seryjnie we wrocławskiej fabryce. Zelektryfikowane autobusy Volvo zyskują na popularności, można je już spotkać w wielu polskich miastach, takich jak: Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Tarnowskie Góry, Jelenia Góra, Białystok, Krosno, Leszno czy Warszawa.Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.