Wiadomości OZE Dwa nowe autobusy-hybrydy od Volvo na targach w Kielcach 18 października 2018 Wiadomości OZE Dwa nowe autobusy-hybrydy od Volvo na targach w Kielcach 18 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Za wyrejestrowanie samochodu spalinowego darmowy bilet na komunikację miejską Kolejne miasto wprowadza tzw. premię środowiskową, czyli możliwość uzyskania środków na komunikację miejską w zamian za sprzedanie lub zezłomowanie samochodu spalinowego. Frankfurt przeznacza aż 1,5 miliarda euro na reformę transportu. Wiadomości OZE Ludzki mocz – czy może być stosowany jako nawóz dla wzrostu upraw? Jak się okazuje, ludzki mocz może mieć nietypowe zastosowanie. Jego skład to bomba odżywcza dla roślin, wspomagająca wzrost upraw. Co więcej, pozyskiwanie moczu jest darmowe i ekologiczne, w przeciwieństwie do nawozów syntetycznych. Dwie premiery od Volvo czekają na odwiedzających Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego TRANSEXPO w Targach Kielce. W najbliższy wtorek szwedzki producent zaprezentuje autobus o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in) oraz krótką hybrydę. Reklama W dniach 23-25 października tego roku odbędzie się najważniejsze wydarzenie branży transportu zbiorowego w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas którego uwaga skupiona będzie głównie na pojazdach z alternatywnymi źródłami zasilania. TRANSEXPO stanie się miejscem prezentacji dwóch autobusów od Volvo. Pierwszy z nich – Volvo 7900 Electric Hybrid, to pojazd o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in), który w najbliższych dniach rozpocznie regularne kursy w Innowrocławiu. Od tradycyjnej hybrydy szwedzki autobus różni się tym, że większość trasy (ok. 70%) może przejechać w trybie elektrycznym, a niewielki spalinowy silnik pełni jedynie rolę pomocniczą. Doładowanie baterii na przystanku końcowym trwa od 3-6 minut. Dodatkowo pojazd tego typu jest o wiele bardziej ekonomiczny i ekologiczny, ponieważ jego zużycie paliwa jest o 60% mniejsze niż w autobusach z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla jest zredukowana aż od 75% do 90%. Drugim pojazdem zaprezentowanym w Kielcach będzie hybrydowy Volvo 7900 Hybrid w wersji krótkiej. Autobus ma długość 10,6 m i może przewozić aż 154 pasażerów. 11 autobusów tego modelu już od kilku dni jest eksploatowanych w Krośnie. Dzięki temu, że baterie ładują się podczas hamowania, pojazd nie wymaga dodatkowej infrastruktury. Autobus tego typu zużywa do 40% mniej paliwa, a ograniczenie emisji sięga prawie 50%. Volvo 7900 jest też bardzo ciche – emitowany przez niego poziom hałasu można porównać do normalnej rozmowy. “Pojazd, który zaprezentujemy w Kielcach jest o 2 metry krótszy od standardowego Volvo 7900 Hybrid. W tym przypadku sprawdzona technologia napędu hybrydowego w połączeniu z niewielkim promieniem zawracania i dużą pojemnością pasażerską mogą być optymalnym rozwiązaniem dla wielu miast. Dodatkowo w naszych autobusach istnieje możliwość zastosowania tzw. strefy bezpieczeństwa, która pozwala na automatyczne ograniczenie maksymalnej prędkości pojazdu po wjeździe do wcześniej ustalonej strefy. Kierowca jest informowany o wjechaniu do takiej strefy, a pojazd dostosowuje prędkość do wymaganego limitu. Ta funkcja sprawdza się doskonale, jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa w wrażliwych obszarach, na przykład w okolicy szkół, dużych przystanków autobusowych czy w centrach miast”, mówi Małgorzata Durda z Volvo. Oba typy autobusów Volvo zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów i są produkowane seryjnie we wrocławskiej fabryce. Zelektryfikowane autobusy Volvo zyskują na popularności, można je już spotkać w wielu polskich miastach, takich jak: Kraków, Sosnowiec, Inowrocław, Tarnowskie Góry, Jelenia Góra, Białystok, Krosno, Leszno czy Warszawa. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.