Elektromobilność Mercedes-Benz AVTR – koncept inspirowany „Avatarem” 21 stycznia 2020 Elektromobilność Mercedes-Benz AVTR – koncept inspirowany „Avatarem” 21 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Na tegorocznych targach CES 2020 duże zainteresowanie wzbudził pojazd koncepcyjny Mercedes-Benz AVTR. Inspiracją był film „Avatar”, a James Cameron brał udział w pracach projektowych. Są małe szanse na to, by auto trafiło do produkcji, niemniej warto zapoznać się z wizualizacją motoryzacyjnych „marzeń” Mercedes-Benz. Reklama Mercedes-Benz AVTR to wizjonerskie piękno, które podkreśla temat ekologicznej mobilności. Przekaz jest podobny jak w „Avatarze”- skupienie na technologicznej harmonii z naturą. Czy Mercedes-Benz AVTR ma szansę wyjechać na drogi? Pojazd jest wyposażony w cztery silniki elektryczne (jeden na koło) o łącznej mocy 470 KM. Dzięki akumulatorowi o pojemności 110 kWh zasięg na jednym ładowaniu wynosi 700 km. Ładowanie trwa 15 minut. W dodatku baterie posiadają organiczne ogniwa na bazie grafenu, bez rzadkich i toksycznych metali. Pojazd porusza się po przekątnej, co przypomina ruchy kraba. Wnętrze pojazdu zadziwia. Pierwsze, co zwraca uwagę, to brak kierownicy i klasycznej deski rozdzielczej. Zamiast tego zastosowano urządzenie, które korzysta z technologii touchpada i joysticka (w uproszczeniu). Opcje wyświetlają się za pomocą projektora na dłoni, po zaciśnięciu pięści można je uruchomić. Kierowca rozpoznawany jest na podstawie tętna i oddechu (nie wiadomo, jak sprawdzi się to w praktyce). Łączy się z pojazdem w momencie, gdy usiądzie na fotelu. Design i wykończenia Mercedes-Benz AVTR Fotele w pojeździe zostały obite wegańską skórą Dinamica, wyprodukowaną ze starych ubrań, flag i plastikowych butelek. Siedzenia kształtem przypominają liście, w pojeździe znajdują się także kwiatowe akcenty. Podłoga została wyłożona drewnem karrum, wytwarzanym z palm rattanowych charakteryzujących się szybkim wzrostem. Mercedes-Benz AVTR jest futurystycznie oświetlony, wrażenie robią zwłaszcza koła. Przezroczyste drzwi przypominające skrzydła owadów są otwierane do góry. Pojazd jak wiele innych wizjonerskich projektów ma niewielkie szanse trafić do produkcji. Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.