Elektromobilność Mercedes-Benz AVTR – koncept inspirowany „Avatarem” 21 stycznia 2020 Elektromobilność Mercedes-Benz AVTR – koncept inspirowany „Avatarem” 21 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Na tegorocznych targach CES 2020 duże zainteresowanie wzbudził pojazd koncepcyjny Mercedes-Benz AVTR. Inspiracją był film „Avatar”, a James Cameron brał udział w pracach projektowych. Są małe szanse na to, by auto trafiło do produkcji, niemniej warto zapoznać się z wizualizacją motoryzacyjnych „marzeń” Mercedes-Benz. Reklama Mercedes-Benz AVTR to wizjonerskie piękno, które podkreśla temat ekologicznej mobilności. Przekaz jest podobny jak w „Avatarze”- skupienie na technologicznej harmonii z naturą. Czy Mercedes-Benz AVTR ma szansę wyjechać na drogi? Pojazd jest wyposażony w cztery silniki elektryczne (jeden na koło) o łącznej mocy 470 KM. Dzięki akumulatorowi o pojemności 110 kWh zasięg na jednym ładowaniu wynosi 700 km. Ładowanie trwa 15 minut. W dodatku baterie posiadają organiczne ogniwa na bazie grafenu, bez rzadkich i toksycznych metali. Pojazd porusza się po przekątnej, co przypomina ruchy kraba. Wnętrze pojazdu zadziwia. Pierwsze, co zwraca uwagę, to brak kierownicy i klasycznej deski rozdzielczej. Zamiast tego zastosowano urządzenie, które korzysta z technologii touchpada i joysticka (w uproszczeniu). Opcje wyświetlają się za pomocą projektora na dłoni, po zaciśnięciu pięści można je uruchomić. Kierowca rozpoznawany jest na podstawie tętna i oddechu (nie wiadomo, jak sprawdzi się to w praktyce). Łączy się z pojazdem w momencie, gdy usiądzie na fotelu. Design i wykończenia Mercedes-Benz AVTR Fotele w pojeździe zostały obite wegańską skórą Dinamica, wyprodukowaną ze starych ubrań, flag i plastikowych butelek. Siedzenia kształtem przypominają liście, w pojeździe znajdują się także kwiatowe akcenty. Podłoga została wyłożona drewnem karrum, wytwarzanym z palm rattanowych charakteryzujących się szybkim wzrostem. Mercedes-Benz AVTR jest futurystycznie oświetlony, wrażenie robią zwłaszcza koła. Przezroczyste drzwi przypominające skrzydła owadów są otwierane do góry. Pojazd jak wiele innych wizjonerskich projektów ma niewielkie szanse trafić do produkcji. Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.