Świat Coradia iLint – bezemisyjny pociąg 02 listopada 2016 Świat Coradia iLint – bezemisyjny pociąg 02 listopada 2016 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Dnia od 20 do 23 września 2016 roku w Berlinie odbyły się Międzynarodowe Targi Technologii Transportu. Poświęcone były one głównie transportowi publicznemu. Sektor motoryzacyjny skoncentrowany jest na pojazdach spalinowych bądź od niedawna na elektrycznych, nie jest przekonany do napędów wodorowych. Podczas targów InnoTrans to właśnie pociąg o wodorowym napędzie poruszył uczestników targów. Reklama Tym najciekawszym z wystawionych środków transportu był wodorowy pociąg Coradia iLint. Napęd wodorowy w nowoczesnym pociągu został dostarczony przez francuską firmę Alstom. Wodór będzie produkował energię elektryczną by napędzić silniki elektryczne, ale również by naładować akumulatory litowo-jonowe, które będą magazynować energię. Zbiorniki na wodór będą umieszczane na dachu pociągu, natomiast prąd elektryczny będzie również produkowany podczas hamowania kolei. Cały proces wytwarzania energii jest bardziej efektywny i o wiele szybszy gdyż nie potrzebuje pracy generatora ani turbiny. Pociąg może osiągnąć maksymalną prędkość równą 140 km/h, przejeżdżając przy tym co najwięcej 800 km. Wielkość wodorowego pociągu pozwala na zabranie ze sobą około 300 pasażerów. Pomysłodawca Coradia iLint planuje, że na przełomie 2017 i 2018 roku bądź na początku 2018 roku pociąg wodorowy ruszy po szynach w trasę. Problemem aut czy kolei bezemisyjnych, wodorowych jest brak wystarczającej ilości miejsc do tankowania wodoru. Firma Alstom nie czeka na budowę instalacji do tankowania, tylko sama zapewnia, że dostarczy pociąg wraz z możliwością serwisowania i tankowania wodorem. Co najważniejsze jest bardzo cichy i przyjazny dla środowiska. Nie generuje szkodliwych substancji do atmosfery, jego produktem ubocznym powstałym podczas produkcji energii elektrycznej z wodoru jest skroplona woda i para wodna. Na dzień dzisiejszy prowadzone są testy dotyczące Coradia iLint, miejmy nadzieje, że pod koniec przyszłego roku pojawi się na szynach w północnych Niemczech. Czy tego typu innowacyjna kolej pojawi się również na polskich torach? Czas pokaże. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.