Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Polska w czołówce najszybszych środków transportu?

hyperloop

Polska w czołówce najszybszych środków transportu?

Nie jest to żart ani dowcip primaaprilisowy. Przy odrobinie szczęścia w naszym kraju może powstać linia Hyperloop która łączyłaby Warszawę i Wrocław. Aby zobrazować korzyści płynące z Hyperloop wystarczy tylko wspomnieć o tym że prędkość, z jaką poruszać się będzie kapsuła wypełniona pasażerami to 1200 km/h.

Reklama

Polska znalazła się na liście dziewięciu krajów, wybranych w konkursie ”Global Challenge” na projekt trasy, którą miałaby ruszyć w swój premierowy rajd ten ponaddźwiękowy pociąg. Trasa z Warszawy do Wrocławia ma szansę zostać wybraną do finalizacji w projekcie pierwszego na świecie toru wybudowanego przez firmę Hyperloop One. Czas trwania przejazdu z Warszawy w kierunku Wrocławia (413 km) to tylko 37 minut i jest to liczba śmiesznie niska, biorąc pod uwagę obecne realia panujące na tym kierunku podróży.

Pomysł na stworzenie superszybkiego środka lokomocji jest oparty na idei Elona Muska, dyrektora m.in. Tesli, któremu wymarzył się właśnie taki sposób przemieszczania się ludzi na niewielkie odległości.

Czym jest HyperLoop? Kapsułą, która wykorzystuje podciśnienie. W specjalnie skonstruowanych tunelach może poruszać się z zawrotną ponaddźwiękową prędkością.

Czy Polska zasłynie jako pierwsze Państwo na świecie posiadające pojazd XXI wieku? Konkurencja niestety jest ogromna. Poza Polską w konkursie biorą udział trasy z takich państw jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania czy Holandia jednak awans do ścisłej czołówki konkursu musiał wzbudzić zainteresowanie dziennikarzy z całego świata, którzy zapewne zastanawiają się nad przesłankami, którymi kierowali się członkowie jury konkursowego, wybierając Polskę jako jedną z opcji wyboru.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.