Elektromobilność Ile samochodów elektrycznych zarejestrowano w Polsce? Są nowe dane 17 lipca 2024 Elektromobilność Ile samochodów elektrycznych zarejestrowano w Polsce? Są nowe dane 17 lipca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. Na koniec czerwca 2024 łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 68 792 sztuki. Najnowszy raport PEVO Index prezentuje kluczowe dane z rynku elektromobilności. Reklama Samochody elektryczne Na koniec czerwca 2024 flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 68 792 sztuki. Park osobowych BEV składał się z 61 976 szt. (+54% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1 809 szt. (+17% r/r). Na koniec czerwca 2024 roku flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 6 816 szt. (+57% r/r). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 230 szt. (+20% r/r). Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w czerwcu 2024 były: Tesla Model 3 (583 sprzedanych szt.), Tesla Model Y (250 szt.) oraz Volvo EX30 (134 szt.). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, Mercedes-Benz oraz Volkswagen. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w czerwcu 2024 roku wyniósł 4,2%. Zobacz także: Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Infrastruktura ładowania W Polsce na koniec czerwca 2024 roku funkcjonowało 7 255 (+41% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 5 154 AC (+32% r/r) oraz 2 101 DC (+66% r/r). Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (62%), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW bardzo dynamicznie rośnie. Pod koniec czerwca 2024 kierowcy EV mogli w Polsce korzystać już z 971 takich urządzeń. „PEVO Index” zawiera także informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (636 punktów w czerwcu 2024), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (297), Szczecin (256), Kraków (226) oraz Poznań (214). Liczba punktów ładowania wzdłuż sieci TEN-T wyniosła na koniec czerwca 2024 roku 764, co oznacza wzrost o 26% r/r. Czytaj również: Więcej ceł na chińskie samochody elektryczne. Kolejny kraj chce uderzyć w Pekin Rynek zeroemisyjnych pojazdów używanych „PEVO Index” zawiera również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w Polsce. Pod koniec czerwca 2024 liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4 492. To wzrost o 57% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1%. Takie oferty odpowiadały za 0,8% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były: Nissan Leaf (365 ogłoszeń w czerwcu 2024 r. ze średnią ceną 60 454 PLN), BMW i3 (300 ogłoszeń ze średnią ceną 78 859 PLN) oraz Tesla Model 3 (186 ogłoszeń ze średnią ceną 133 799 PLN). Na co zwrócić uwagę kupując klimatyzator? Ekspert doradza Źródło: informacja prasowa PSNM Fot.: Michael Fousert/unsplash.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.