Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań 13 grudnia 2024 Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań 13 grudnia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Reklama Wyniki badania Global EV Drivers Alliance przeprowadziło badanie wśród kierowców samochodów elektrycznych, w którym wzięło udział około 23 tysięcy osób z 18 krajów. Tylko 1% ankietowanych wyznało, że planuje wrócić do samochodu spalinowego. 4% stwierdziło, że w przypadku konieczności zamiany samochodu elektrycznego na inny, zdecydowałoby się na wybór hybrydy plug-in. 92% ankietowanych zadeklarowało, że ponownie kupiłoby samochód elektryczny. Co jest takiego wyjątkowego w elektrykach? Ankietowani jako powód, dla którego zdecydowali się na samochód elektryczny, 45% wskazało niskie koszty eksploatacyjne. Inne powody to wygoda użytkowania i ekologiczny charakter tego typu samochodów. – To powinno otworzyć oczy decydentom na całym świecie – powiedziała Ellen Hiep, członek zarządu Dutch Electric Vehicle Drivers Association. – Podczas gdy dynamiczny rynek pojazdów elektrycznych ma kluczowe znaczenie dla redukcji emisji klimatycznych z transportu drogowego, osiągnięcie tego celu zależy od uczynienia pojazdów elektrycznych jeszcze bardziej przystępną cenowo opcją dla wszystkich. Większość ankietowanych nie zauważała wad samochodu elektrycznego. Jednak, jeśli już ktoś zwrócił na nie uwagę, to były to najczęściej problemy z infrastrukturą ładowania, w tym jej niedostateczną dostępnością, długim czasem ładowania oraz niewystarczającą sprawnością stacji ładowania. Przeczytaj też: Ponad 1,6 mld zł na dopłaty do samochodów elektrycznych. Startują konsultacje Źródło: fxmag.pl, globalevalliance.com Fot.: Canva (3alexd/Getty Images Signature, Lars Britschgi/Pexels) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.