Elektromobilność Uber, czyli elektrycznie lub hybrydowo 02 października 2017 Elektromobilność Uber, czyli elektrycznie lub hybrydowo 02 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Uber, znany ze swej koncepcji udostępniania przejazdów dzięki aplikacji mobilnej, nie zwalnia tempa. Nowa polityka firmy nastawiona na poprawienie swojego wizerunku nadszarpniętego sprawami sądowymi oraz protestami tradycyjnych taksówek polega na powiązaniu oblicza przedsiębiorstwa z ekologicznymi postawami, obecnie bardzo modnymi na świecie. Reklama O tak obranej strategii świadczy decyzja firmy, ogłoszona za pośrednictwem witryny internetowej. Z komunikatu wydanego przez biuro prasowe wynika bowiem, że do roku 2019 Uber przestanie udostępniać klientom samochody z napędem konwencjonalnym, które mają zostać zastąpione modelami elektrycznymi i hybrydowymi. Już dziś londyński Uber rozpoczął wycofywanie pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Podobna taktyka zostanie zastosowana na terenie innych miast świata, a cały proces ma zakończyć się ostatecznie w 2022 roku. „Zanieczyszczenie powietrza staje się coraz większym problemem i jesteśmy zdecydowani z nim walczyć” – powiedział w komunikacie Fred Jones, szef Ubera w Wielkiej Brytanii. Wyniki międzynarodowego badania ORB International wskazują, że model podróżowania po miastach, proponowany przez Ubera, zyskuje na popularności. Najczęściej z tej formy przejazdu korzystają Paryżanie i Londyńczycy. Na trzecim miejscu podium znalazła się Warszawa z odsetkiem wynoszącym 31 procent, czyli o 5 procent większym od średniej europejskiej. Z tego względu warto bacznie przyglądać się zmianie świadomości, jaka następuje wśród mieszkańców najbardziej zakorkowanych i zanieczyszczonych miast. Od czasu ekspansji Ubera na rynek europejski pogląd, jakoby aplikacje tego typu stanowiły doskonałą alternatywę dla posiadania samochodu, podziela coraz większa grupa respondentów. „W dziesięciu badanych miastach uważa tak ponad dwie trzecie mieszkańców (67 procent; 66 procent w Warszawie). Z kolei w grupie osób, które skorzystały z podobnych aplikacji w ciągu ostatniego roku, ten odsetek wynosi 80 procent – podaje biuro prasowe Ubera. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.