Świat Aspark – elektryczny samochód rozpędzający się do setki w 2 sekundy 28 lutego 2018 Świat Aspark – elektryczny samochód rozpędzający się do setki w 2 sekundy 28 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Najbardziej zakorkowane miasta w Europie. Polska nie ma się czym chwalić… Opublikowano ranking najbardziej zakorkowanych miast w Europie. Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce, chociaż to nie u nas kierowcy spędzają najwięcej czasu za kółkiem… Elektromobilność Coraz mniej rejestrowanych samochodów elektrycznych. Najgorszy wynik w UE W Polsce rejestruje się coraz mniej samochodów elektrycznych. W 2024 roku było to zaledwie 14,8 tys., czyli o 3% mniej niż w roku poprzednim. Co jest przyczyną? Aspark Owl to nowy, sportowy samochód elektryczny, który może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami. Do 100 km/h pojazd ten rozpędza się zaledwie w 1,92 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 280 km/h. Jak tłumaczy Viknesh Vijayenthiran z MotorAuthority, pojazd zasilany jest z akumulatorów połączonych z systemem superkondensatorów. Niestety zasięg tego sportowego elektryka pozostaje dosyć ograniczony i wynosi niecałe 150 kilometrów na jednym ładowaniu, przy dosyć spokojnej jeździe. Reklama Owl zaprezentowany został po raz pierwszy w 2017 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie i zwrócił uwagę mediów. Aspark Owl posiada karoserię wykonaną w pełni z włókna węglowego. W środku znajduje się miejsce dla dwóch pasażerów. Auto napędzane jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 40 kW, co daje ponad 760 Nm. Przy wadze 850 kg to naprawdę dużo. Aspark planuje obecnie zbudowanie niewielkiej serii tych aut – 50 pojazdów. Owl wyceniony został na 4,4 miliona dolarów za sztukę. Samochód ten ma być konkurencją dla Tesla Roadster. Czy Owl będzie od niego szybszy? Być może na torze tak, ale jak uważają dziennikarze z InsideEV, na drodze Tesla będzie górą. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.