Polska Blisko 80% sklepów Carrefour Polska wyposażono w proekologiczne rozwiązania 27 sierpnia 2018 Polska Blisko 80% sklepów Carrefour Polska wyposażono w proekologiczne rozwiązania 27 sierpnia 2018 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Sieci hipermarketów coraz chętniej stosują w swoich sklepach rozwiązania, których celem jest zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Kolejne udogodnienia redukujące nadmierną emisję dwutlenku węgla sukcesywnie wprowadza Carrefour Polska. Kilka dni temu marka w oficjalnym komunikacie podała, że coraz więcej jej sklepów stosuje przyjazny środowisku system chłodniczy, a także innowacyjne instalacje geotermalne. Reklama Jak deklaruje Carrefour Polska, już niemal 80% jej sklepów korzysta z energooszczędnego oświetlenia LED, dzięki któremu zmniejszono zużycie energii elektrycznej potrzebnej do oświetlenia lokali o około 20-30%. W 38 sklepach sieci zmodernizowano system chłodnictwa: wykorzystywane w chłodziarkach freony zostały zastąpione instalacjami wykorzystującymi do chłodzenia dwutlenek węgla. Taka zmiana pozwala nie tylko uzyskać lepsze efekty chłodzenia, ale również wpływa na zmniejszenie energii niezbędnej do funkcjonowania tego typu urządzeń o około 30-40%. Pięć sklepów Carrefour Polska znajdujących się w Gdańsku, Warszawie, Olsztynie, Sosnowcu i Zamościu korzysta także z instalacji geotermalnej, która umożliwia zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną. W przypadku warszawskiego sklepu sieci, zlokalizowanego przy ul. Głębockiej, są to oszczędności w wysokości niemal 40%. Wiele sklepów Carrefour Polska przechodzi również modernizację systemu wentylacji, a na dachach niektórych hipermarketów montowane są panele fotowoltaiczne. Powyższe zmiany związane są z zobowiązaniem sieci do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Grupa Carrefour zadeklarowała, że w trosce o środowisko naturalne jeszcze do 2025 r. ograniczy emisję CO2 o 40%, natomiast do 2050 r. zmniejszy ją o 70%, w porównaniu do poziomu emisji generowanego w 2010 r. W realizacji powyższego postanowienia pomocne będzie planowane i sukcesywnie realizowane ograniczenie zużycia energii: do 2025 r. zmniejszy się ono o 30% za sprawą wdrażania w sklepach tej sieci rozwiązań technologicznych, które pochłaniają mniejsze ilości prądu elektrycznego oraz emitują mniej dwutlenku węgla. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.