Polska Blisko 80% sklepów Carrefour Polska wyposażono w proekologiczne rozwiązania 27 sierpnia 2018 Polska Blisko 80% sklepów Carrefour Polska wyposażono w proekologiczne rozwiązania 27 sierpnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Sieci hipermarketów coraz chętniej stosują w swoich sklepach rozwiązania, których celem jest zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Kolejne udogodnienia redukujące nadmierną emisję dwutlenku węgla sukcesywnie wprowadza Carrefour Polska. Kilka dni temu marka w oficjalnym komunikacie podała, że coraz więcej jej sklepów stosuje przyjazny środowisku system chłodniczy, a także innowacyjne instalacje geotermalne. Reklama Jak deklaruje Carrefour Polska, już niemal 80% jej sklepów korzysta z energooszczędnego oświetlenia LED, dzięki któremu zmniejszono zużycie energii elektrycznej potrzebnej do oświetlenia lokali o około 20-30%. W 38 sklepach sieci zmodernizowano system chłodnictwa: wykorzystywane w chłodziarkach freony zostały zastąpione instalacjami wykorzystującymi do chłodzenia dwutlenek węgla. Taka zmiana pozwala nie tylko uzyskać lepsze efekty chłodzenia, ale również wpływa na zmniejszenie energii niezbędnej do funkcjonowania tego typu urządzeń o około 30-40%. Pięć sklepów Carrefour Polska znajdujących się w Gdańsku, Warszawie, Olsztynie, Sosnowcu i Zamościu korzysta także z instalacji geotermalnej, która umożliwia zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną. W przypadku warszawskiego sklepu sieci, zlokalizowanego przy ul. Głębockiej, są to oszczędności w wysokości niemal 40%. Wiele sklepów Carrefour Polska przechodzi również modernizację systemu wentylacji, a na dachach niektórych hipermarketów montowane są panele fotowoltaiczne. Powyższe zmiany związane są z zobowiązaniem sieci do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Grupa Carrefour zadeklarowała, że w trosce o środowisko naturalne jeszcze do 2025 r. ograniczy emisję CO2 o 40%, natomiast do 2050 r. zmniejszy ją o 70%, w porównaniu do poziomu emisji generowanego w 2010 r. W realizacji powyższego postanowienia pomocne będzie planowane i sukcesywnie realizowane ograniczenie zużycia energii: do 2025 r. zmniejszy się ono o 30% za sprawą wdrażania w sklepach tej sieci rozwiązań technologicznych, które pochłaniają mniejsze ilości prądu elektrycznego oraz emitują mniej dwutlenku węgla. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.