Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Firma Bosch ogłosiła, że przejmie pakiet kontrolny firmy EM-motive, producenta silników do aut elektrycznych, poprzez zakup udziałów Daimlera w tej spółce. Reklama Firma EM-motive została założona w 2011 roku. Jej celem było ekonomiczne wdrożenie silników elektrycznych. Od tego czasu przedsiębiorstwo wyprodukowało około 450 tys. silników, zarówno do aut całkowicie elektrycznych, jak i hybrydowych oraz typu plug-in hybrid dla marek, takich jak Daimler, Porsche, Fiat, Volvo czy Peugeot. Umowa joint-venture, w ramach której doszło do przejęcia, przewidywała, że Bosch będzie w stanie objąć pełną kontrolę nad spółką poprzez zakup udziałów Daimlera i tak właśnie się stało. Cena zakupu oraz inne szczegóły nabycia nie zostały ujawnione, a transakcja podlega zatwierdzeniu przez organy antymonopolowe. Tymczasem Bosch zamierza rozszerzyć działalność i samodzielnie dostarczać silniki elektryczne dla różnych producentów. Warto jednak wspomnieć, że niedawno Daimler zrezygnował z silników EM-motive w swoim najnowszym modelu Smart. Otrzymał on silniki od Renault. Inny klient, Grupa PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel / Vauxhall), już ogłosił plany produkcji samochodów we Francji przy pomocy Nidec. Z kolei Porsche prawdopodobnie postawi w najbliższym czasie na silniki dostarczane przez Volkswagen Group. – Dla Boscha całkowite przejęcie motywu EM jest kolejnym logicznym krokiem na drodze do zostania liderem rynku elektromobilności. To szansa na ustanowienie jeszcze szerszej obecności na rynku – powiedział Stefan Hartung, członek zarządu firmy Robert Bosch GmbH. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.