Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Firma Bosch ogłosiła, że przejmie pakiet kontrolny firmy EM-motive, producenta silników do aut elektrycznych, poprzez zakup udziałów Daimlera w tej spółce. Reklama Firma EM-motive została założona w 2011 roku. Jej celem było ekonomiczne wdrożenie silników elektrycznych. Od tego czasu przedsiębiorstwo wyprodukowało około 450 tys. silników, zarówno do aut całkowicie elektrycznych, jak i hybrydowych oraz typu plug-in hybrid dla marek, takich jak Daimler, Porsche, Fiat, Volvo czy Peugeot. Umowa joint-venture, w ramach której doszło do przejęcia, przewidywała, że Bosch będzie w stanie objąć pełną kontrolę nad spółką poprzez zakup udziałów Daimlera i tak właśnie się stało. Cena zakupu oraz inne szczegóły nabycia nie zostały ujawnione, a transakcja podlega zatwierdzeniu przez organy antymonopolowe. Tymczasem Bosch zamierza rozszerzyć działalność i samodzielnie dostarczać silniki elektryczne dla różnych producentów. Warto jednak wspomnieć, że niedawno Daimler zrezygnował z silników EM-motive w swoim najnowszym modelu Smart. Otrzymał on silniki od Renault. Inny klient, Grupa PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel / Vauxhall), już ogłosił plany produkcji samochodów we Francji przy pomocy Nidec. Z kolei Porsche prawdopodobnie postawi w najbliższym czasie na silniki dostarczane przez Volkswagen Group. – Dla Boscha całkowite przejęcie motywu EM jest kolejnym logicznym krokiem na drodze do zostania liderem rynku elektromobilności. To szansa na ustanowienie jeszcze szerszej obecności na rynku – powiedział Stefan Hartung, członek zarządu firmy Robert Bosch GmbH. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.