Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Firma Bosch ogłosiła, że przejmie pakiet kontrolny firmy EM-motive, producenta silników do aut elektrycznych, poprzez zakup udziałów Daimlera w tej spółce. Reklama Firma EM-motive została założona w 2011 roku. Jej celem było ekonomiczne wdrożenie silników elektrycznych. Od tego czasu przedsiębiorstwo wyprodukowało około 450 tys. silników, zarówno do aut całkowicie elektrycznych, jak i hybrydowych oraz typu plug-in hybrid dla marek, takich jak Daimler, Porsche, Fiat, Volvo czy Peugeot. Umowa joint-venture, w ramach której doszło do przejęcia, przewidywała, że Bosch będzie w stanie objąć pełną kontrolę nad spółką poprzez zakup udziałów Daimlera i tak właśnie się stało. Cena zakupu oraz inne szczegóły nabycia nie zostały ujawnione, a transakcja podlega zatwierdzeniu przez organy antymonopolowe. Tymczasem Bosch zamierza rozszerzyć działalność i samodzielnie dostarczać silniki elektryczne dla różnych producentów. Warto jednak wspomnieć, że niedawno Daimler zrezygnował z silników EM-motive w swoim najnowszym modelu Smart. Otrzymał on silniki od Renault. Inny klient, Grupa PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel / Vauxhall), już ogłosił plany produkcji samochodów we Francji przy pomocy Nidec. Z kolei Porsche prawdopodobnie postawi w najbliższym czasie na silniki dostarczane przez Volkswagen Group. – Dla Boscha całkowite przejęcie motywu EM jest kolejnym logicznym krokiem na drodze do zostania liderem rynku elektromobilności. To szansa na ustanowienie jeszcze szerszej obecności na rynku – powiedział Stefan Hartung, członek zarządu firmy Robert Bosch GmbH. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.