Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Firma Bosch ogłosiła, że przejmie pakiet kontrolny firmy EM-motive, producenta silników do aut elektrycznych, poprzez zakup udziałów Daimlera w tej spółce. Reklama Firma EM-motive została założona w 2011 roku. Jej celem było ekonomiczne wdrożenie silników elektrycznych. Od tego czasu przedsiębiorstwo wyprodukowało około 450 tys. silników, zarówno do aut całkowicie elektrycznych, jak i hybrydowych oraz typu plug-in hybrid dla marek, takich jak Daimler, Porsche, Fiat, Volvo czy Peugeot. Umowa joint-venture, w ramach której doszło do przejęcia, przewidywała, że Bosch będzie w stanie objąć pełną kontrolę nad spółką poprzez zakup udziałów Daimlera i tak właśnie się stało. Cena zakupu oraz inne szczegóły nabycia nie zostały ujawnione, a transakcja podlega zatwierdzeniu przez organy antymonopolowe. Tymczasem Bosch zamierza rozszerzyć działalność i samodzielnie dostarczać silniki elektryczne dla różnych producentów. Warto jednak wspomnieć, że niedawno Daimler zrezygnował z silników EM-motive w swoim najnowszym modelu Smart. Otrzymał on silniki od Renault. Inny klient, Grupa PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel / Vauxhall), już ogłosił plany produkcji samochodów we Francji przy pomocy Nidec. Z kolei Porsche prawdopodobnie postawi w najbliższym czasie na silniki dostarczane przez Volkswagen Group. – Dla Boscha całkowite przejęcie motywu EM jest kolejnym logicznym krokiem na drodze do zostania liderem rynku elektromobilności. To szansa na ustanowienie jeszcze szerszej obecności na rynku – powiedział Stefan Hartung, członek zarządu firmy Robert Bosch GmbH. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.