Wiadomości OZE Busworld 2017 z polskim akcentem 02 listopada 2017 Wiadomości OZE Busworld 2017 z polskim akcentem 02 listopada 2017 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Targi autobusowe Busworld 2017, odbywające się w belgijskim Kortrijk, już za nami. Najstarsza i najbardziej znana wystawa autobusowa od 1971 roku odbywa się cyklicznie co dwa lata. Wszystko, co przemysł autobusowy ma do zaoferowania, najpierw debiutuje właśnie w Kotrijk. Reklama Tym razem ciekawość widzów wzbudził pierwszy dwupiętrowy elektryczny autobus, zaprezentowany przez hiszpańską firmę UNVI. Wspominamy o tym, ponieważ trzy baterie litowo-jonowe o pojemności 58,1 kWh działają sprawnie dzięki układowi Master BMS. System został skonstruowany w polskiej firmie BMZ Poland. Dzięki niemu udało się połączyć baterie o różnym stopniu naładowania w jeden układ. Równoległe zespolenie wszystkich baterii skutkowałoby wytworzeniem prądów wyrównawczych, co w konsekwencji doprowadziłoby do ich awarii. Kierownik Projektu BMZ Poland Tomasz Ciszek powiedział: „Ogromną zaletą zastosowanego układu bateryjnego jest to, że może on być szybko serwisowany bez potrzeby demontażu baterii. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możliwy jest serwis podstawowych komponentów, takich jak spalony bezpiecznik, uszkodzony stycznik czy układ zabezpieczeń”. System Master BMS oblicza w czasie rzeczywistym szczytowe prądy ładowania oraz rozładowania, uwzględniając również rozpływ prądów do poszczególnych ogniw. Szacuje także procentową pojemność zestawu bateryjnego oraz informuje o pozostałym zasięgu autobusu i czasie, kiedy baterie będą wymagały naładowania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.