Wiadomości OZE Busworld 2017 z polskim akcentem 02 listopada 2017 Wiadomości OZE Busworld 2017 z polskim akcentem 02 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Europejczycy mniej przekonani do elektromobilności niż Amerykanie. Nowy raport Coraz mniej kierowców deklaruje gotowość do zamiany samochodu spalinowego na elektryczny. Zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Europie wyraźnie słabnie – wynika z najnowszego raportu Shell. W 2024 roku 48% kierowców deklarowało gotowość do przesiadki z aut spalinowych na elektryczne, dziś to już tylko 41%. Tymczasem w USA i Chinach utrzymuje się stabilne lub rosnące poparcie dla elektromobilności. Główne bariery? Koszt zakupu i niewystarczająca infrastruktura ładowania. Elektromobilność Kalifornia pozywa Trumpa za cofnięcie zakazu sprzedaży aut spalinowych Stan Kalifornia złożył pozew przeciwko administracji Donalda Trumpa po tym, jak federalna rezolucja unieważniła zakaz sprzedaży samochodów spalinowych po 2035 roku. Sprawa ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów klimatycznych USA i przyszłości rynku zeroemisyjnego transportu Targi autobusowe Busworld 2017, odbywające się w belgijskim Kortrijk, już za nami. Najstarsza i najbardziej znana wystawa autobusowa od 1971 roku odbywa się cyklicznie co dwa lata. Wszystko, co przemysł autobusowy ma do zaoferowania, najpierw debiutuje właśnie w Kotrijk. Reklama Tym razem ciekawość widzów wzbudził pierwszy dwupiętrowy elektryczny autobus, zaprezentowany przez hiszpańską firmę UNVI. Wspominamy o tym, ponieważ trzy baterie litowo-jonowe o pojemności 58,1 kWh działają sprawnie dzięki układowi Master BMS. System został skonstruowany w polskiej firmie BMZ Poland. Dzięki niemu udało się połączyć baterie o różnym stopniu naładowania w jeden układ. Równoległe zespolenie wszystkich baterii skutkowałoby wytworzeniem prądów wyrównawczych, co w konsekwencji doprowadziłoby do ich awarii. Kierownik Projektu BMZ Poland Tomasz Ciszek powiedział: „Ogromną zaletą zastosowanego układu bateryjnego jest to, że może on być szybko serwisowany bez potrzeby demontażu baterii. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możliwy jest serwis podstawowych komponentów, takich jak spalony bezpiecznik, uszkodzony stycznik czy układ zabezpieczeń”. System Master BMS oblicza w czasie rzeczywistym szczytowe prądy ładowania oraz rozładowania, uwzględniając również rozpływ prądów do poszczególnych ogniw. Szacuje także procentową pojemność zestawu bateryjnego oraz informuje o pozostałym zasięgu autobusu i czasie, kiedy baterie będą wymagały naładowania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.