Elektromobilność Byton prezentuje nowego elektrycznego SUVa o zasięgu 520 km 12 stycznia 2018 Elektromobilność Byton prezentuje nowego elektrycznego SUVa o zasięgu 520 km 12 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Byton to nowy producent aut elektrycznych. Chce on, by traktować ich samochody, nie tylko jak zwykłe auta, ale jak nowoczesne, inteligentne urządzenia elektroniczne. Firma zaprezentowała nowy pojazd koncepcyjny na targach CES. Nowe auto to luksusowy SUV. Z zewnątrz może nie różnić się od konkurencji, jednakże w środku wyraźnie widoczny jest powiew nowych technologii – ekrany kontrolowane gestami ręki itp. „Przyszłość jest cyfrowa” – głosi slogan Bytona na ich stronie internetowej. Elektryczny SUV tej marki dokładnie odzwierciedla to podejście. Wyposażony jest on w ekrany cyfrowe, które ułatwiają interakcje z systemami pojazdu. W kierownicę wbudowano ośmiocalowy tablet, a na kolumnie kolejny, niemalże 10-calowy ekran. Wszystko to posłuży do obsługi systemów nawigacji, komunikacji i multimediów. Reklama Auto wyposażone jest w system rozpoznawania głosu, przyciski dotykowe i identyfikację biometryczną kierowcy, dzięki czemu nie są potrzebne kluczyki. Dzięki platformie Life Cloud podłączony jest do sieci i ma dostęp do różnych aplikacji i danych. Ale oczywiście nie można zapominać o głównej cesze auta – to pojazd w pełni elektryczny, dzięki czemu w ogóle nie zanieczyszcza środowiska. Wyposażony jest w akumulatory o pojemności 95 kWh, co daje mu zasięg aż 520 kilometrów na jednym ładowaniu. Podstawowa wersja auta kosztować ma 45 tysięcy dolarów i być wyposażona w baterię o pojemności 71 kWh. Taki ładunek pozwoli na przejechanie 400 kilometrów. Jak podaje firma, ogniwa auta ładowane będą do 80% pojemności w jedyne 30 minut. Byton to marka chińskiego producenta aut Future Mobility Corporation. Producent planuje wprowadzić elektrycznego SUVa na rynek chiński w 2019 roku, a do Europy i USA w roku 2020. Future Mobility założone zostało przez menedżerów z Tesli, Nissana i BMW. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.