Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Cele tylko na papierze. Wielkie marki odzieżowe wcale nie są eko

moda

Cele tylko na papierze. Wielkie marki odzieżowe wcale nie są eko

Zrównoważona moda? Nie w tym przypadku. Organizacja Business of Fashion przeanalizowała działania największych, notowanych na giełdzie firm modowych. Okazuje się, że 15 z nich nie spełnia celów społecznych i środowiskowych wyznaczonych przez porozumienie paryskie. 

Reklama

Nie warto gonić za szybką modą

Branża modowa znajduje się pod rosnącą presją konsumentów i rządów. Ma w swoich działaniach kierować się dobrem środowiska i społeczności. Jak podaje Światowe Forum Ekonomiczne, przemysł odzieżowy odpowiada za ok. 4% globalnej emisji gazów cieplarnianych. 

16 zrównoważonych celów

W raporcie przyznawano punkty w szesnastu kategoriach, odpowiadającym celom zrównoważonego rozwoju określonym przez porozumienie paryskie. Oceniano m.in. poszanowanie praw pracowników, zużycie wody, zastosowane materiały czy emisje CO2. Każda firma mogła zdobyć łącznie 100 punktów. Analitycy oceniali także przejrzystość, czyli ilość dostępnych informacji o działaniach firmy.

Ambitne cele tylko na papierze

Raport wykazał, że firmy często deklarują wzniosłe cele. Brakuje jednak planu konkretnych działań, zmierzających do ich osiągnięcia.

Niejasne warunki pracy i definicje, co w przypadku branży modowej jest “zrównoważone” komplikują sprawę. Przez to wszystko ciężko określić, gdzie znajduje się branża i jakie kroki są wymagane, aby naprawić sytuację – czytamy w raporcie.

Która marka znalazła się na szczycie?

Na pierwszym miejscu uplasował się Kering (49 punktów), francuski holding skupiający producentów odzieży markowej. Najniżej znalazła się sportowa marka Under Armour (9 punktów). Średnia ocen dla firm wyniosła 36 punktów. Przedsiębiorstwa osiągały najgorsze wyniki w zakresie gospodarowania odpadami i przestrzegania praw pracowniczych.

Jesteśmy dumni z osiągnięcia pierwszego miejsca w tym rankingu, jednak zrównoważony rozwój to długa, niekończąca się podróż – powiedziała Marie-Claire Daveu, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Kering.

 

Źródło: Reuters

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.