Wiadomości OZE Chińczycy rozpoczynają produkcję akumulatorów litowych ze stałym elektrolitem 05 grudnia 2018 Wiadomości OZE Chińczycy rozpoczynają produkcję akumulatorów litowych ze stałym elektrolitem 05 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Chińska firma Qing Tao Energy Development z Kunshan, z prowincji Jiangsu na wschodzie Chin, rozpoczyna właśnie produkcję nowatorskich ogniw litowych ze stałym elektrolitem. Reklama Technologia ogniw ze stałym elektrolitem jest nową generacją akumulatorów o wysokiej pojemności i wysokiej gęstości energii. To kolejny etap rozwoju ogniw litowo-jonowych, w których płynny lub żelowy elektrolit zastąpiono stałym materiałem przewodzącym. Nowe ogniwa mają mieć imponującą gęstość energii – ponad 400 Wh/kg, to prawie dwa razy więcej niż mają ogniwa litowo-jonowe. Ogniwa tego rodzaju są też bezpieczniejsze od klasycznie używanych ogniw li-ion. Pozbycie się palnego, płynnego elektrolitu sprawiło, że znacznie zredukowano możliwość wybuchu czy zapłonu takiego akumulatora. Firma planuje w tym roku osiągnąć wydajność produkcji na poziomie 0,1 GWh/rok. Docelowo, do 2020 roku, ma ona wzrosnąć do 0,7 GWh/rok. Nad tego rodzaju ogniwami pracuje wiele firm, w tym giganci tacy jak Dyson, BMW czy Fisker. Informacje ze strony chińskiego producenta na temat tych nowych ogniw są skąpie, więc dopiero gdy produkcja rozpocznie się, będzie można stwierdzić, czy to rewolucja na rynku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.