Świat Coradia iLint – bezemisyjny pociąg 02 listopada 2016 Świat Coradia iLint – bezemisyjny pociąg 02 listopada 2016 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Dnia od 20 do 23 września 2016 roku w Berlinie odbyły się Międzynarodowe Targi Technologii Transportu. Poświęcone były one głównie transportowi publicznemu. Sektor motoryzacyjny skoncentrowany jest na pojazdach spalinowych bądź od niedawna na elektrycznych, nie jest przekonany do napędów wodorowych. Podczas targów InnoTrans to właśnie pociąg o wodorowym napędzie poruszył uczestników targów. Reklama Tym najciekawszym z wystawionych środków transportu był wodorowy pociąg Coradia iLint. Napęd wodorowy w nowoczesnym pociągu został dostarczony przez francuską firmę Alstom. Wodór będzie produkował energię elektryczną by napędzić silniki elektryczne, ale również by naładować akumulatory litowo-jonowe, które będą magazynować energię. Zbiorniki na wodór będą umieszczane na dachu pociągu, natomiast prąd elektryczny będzie również produkowany podczas hamowania kolei. Cały proces wytwarzania energii jest bardziej efektywny i o wiele szybszy gdyż nie potrzebuje pracy generatora ani turbiny. Pociąg może osiągnąć maksymalną prędkość równą 140 km/h, przejeżdżając przy tym co najwięcej 800 km. Wielkość wodorowego pociągu pozwala na zabranie ze sobą około 300 pasażerów. Pomysłodawca Coradia iLint planuje, że na przełomie 2017 i 2018 roku bądź na początku 2018 roku pociąg wodorowy ruszy po szynach w trasę. Problemem aut czy kolei bezemisyjnych, wodorowych jest brak wystarczającej ilości miejsc do tankowania wodoru. Firma Alstom nie czeka na budowę instalacji do tankowania, tylko sama zapewnia, że dostarczy pociąg wraz z możliwością serwisowania i tankowania wodorem. Co najważniejsze jest bardzo cichy i przyjazny dla środowiska. Nie generuje szkodliwych substancji do atmosfery, jego produktem ubocznym powstałym podczas produkcji energii elektrycznej z wodoru jest skroplona woda i para wodna. Na dzień dzisiejszy prowadzone są testy dotyczące Coradia iLint, miejmy nadzieje, że pod koniec przyszłego roku pojawi się na szynach w północnych Niemczech. Czy tego typu innowacyjna kolej pojawi się również na polskich torach? Czas pokaże. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.