Elektromobilność Daimler dostarczy elektryczne ciężarówki na rynek europejski 04 stycznia 2018 Elektromobilność Daimler dostarczy elektryczne ciężarówki na rynek europejski 04 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Niemiecki producent samochodów Daimler zaprezentował niedawno w pełni elektryczne samochody dostawcze, jakie mają niebawem trafić na rynek europejski. Jest to kolejna firma, która dołącza do walki ze zmianami klimatycznymi, wprowadzając tego rodzaju pojazdy. Reklama Jednym z pierwszych użytkowników elektrycznego Daimler Fuso eCanter był DHL, który wykorzystywał sześć takich pojazdów do dostarczania paczek w Berlinie. Kolejne trafią do firm logistycznych takich jak: DB Schenker, Rhenus oraz Dachser. Elektryczne ciężarówki od Daimlera „Dzięki Fuso eCanter nasi klienci będą mogli pracować nie tylko cicho i bez emisji dwutlenku węgla, ale także taniej”, komentuje Marc Llistosella, szef działu ciężarówek w Daimlerze. – „To przyszłość miejskiego transportu towarowego”. Pojazd eCanter ma ładowność 4,5 ton i zasięg 100 kilometrów na jednym ładowaniu. Dotychczasowo korzystało z niego UPS w Stanach Zjednoczonych, a także japońska sieć sklepów Seven-Eleven oraz Yamato Transport. Póki co firmy używają do kilkudziesięciu pojazdów tego typu. Natomiast produkcja w pełnej skali tej elektrycznej ciężarówki zacząć ma się w 2019 roku. Nie jest ona jednak pierwsza na rynku. Daimler zapowiedział szersze wprowadzenie jej w czasie, gdy Tesla ogłosiła produkcję w pełni elektrycznej półciężarówki. Ma ona być tańsza w wytworzeniu i eksploatacji niż obecnie dostępne pojazdy z silnikiem diesla. Tesla zapowiada zasięg na poziomie nawet 800 kilometrów, ale niestety nie szybciej niż w 2020 roku. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.