Elektromobilność Daimler dostarczy elektryczne ciężarówki na rynek europejski 04 stycznia 2018 Elektromobilność Daimler dostarczy elektryczne ciężarówki na rynek europejski 04 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Niemiecki producent samochodów Daimler zaprezentował niedawno w pełni elektryczne samochody dostawcze, jakie mają niebawem trafić na rynek europejski. Jest to kolejna firma, która dołącza do walki ze zmianami klimatycznymi, wprowadzając tego rodzaju pojazdy. Reklama Jednym z pierwszych użytkowników elektrycznego Daimler Fuso eCanter był DHL, który wykorzystywał sześć takich pojazdów do dostarczania paczek w Berlinie. Kolejne trafią do firm logistycznych takich jak: DB Schenker, Rhenus oraz Dachser. Elektryczne ciężarówki od Daimlera „Dzięki Fuso eCanter nasi klienci będą mogli pracować nie tylko cicho i bez emisji dwutlenku węgla, ale także taniej”, komentuje Marc Llistosella, szef działu ciężarówek w Daimlerze. – „To przyszłość miejskiego transportu towarowego”. Pojazd eCanter ma ładowność 4,5 ton i zasięg 100 kilometrów na jednym ładowaniu. Dotychczasowo korzystało z niego UPS w Stanach Zjednoczonych, a także japońska sieć sklepów Seven-Eleven oraz Yamato Transport. Póki co firmy używają do kilkudziesięciu pojazdów tego typu. Natomiast produkcja w pełnej skali tej elektrycznej ciężarówki zacząć ma się w 2019 roku. Nie jest ona jednak pierwsza na rynku. Daimler zapowiedział szersze wprowadzenie jej w czasie, gdy Tesla ogłosiła produkcję w pełni elektrycznej półciężarówki. Ma ona być tańsza w wytworzeniu i eksploatacji niż obecnie dostępne pojazdy z silnikiem diesla. Tesla zapowiada zasięg na poziomie nawet 800 kilometrów, ale niestety nie szybciej niż w 2020 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.