Wiadomości OZE Elektryczne autobusy od Volvo pojadą do Holandii 02 lipca 2018 Wiadomości OZE Elektryczne autobusy od Volvo pojadą do Holandii 02 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Firma Volvo Buses otrzymała zamówienie na 23 w pełni elektryczne autobusy od przedsiębiorstwa transportu publicznego Arriva z Holandii. Autobusy będą kursować po Leiden, mieście leżącym w prowincji Holandii Południowej. Reklama Międzynarodowe przedsiębiorstwo transportu publicznego Arriva, działające w 14 krajach w całej Europie, jest jednym z liderów we wprowadzaniu alternatywnych technologii napędowych. W 2011 r. firma, jako jedna z pierwszych w Europie, zamówiła od Volvo autobusy hybrydowe do miasta Dordrecht w Holandii. Teraz Arriva złożyła zamówienie na 23 w pełni elektryczne autobusy marki Volvo. Zamówienie oficjalnie podpisano w dniu 28 czerwca – na ceremonii odbywającej się przy okazji regat Volvo Ocean Race, które zakończyły się w ubiegłym tygodniu w Hadze. Nowe, w pełni elektryczne autobusy od Volvo, zasilane akumulatorami o pojemności 200 kWh, będą kursować po Leiden, mieście leżącym w prowincji Holandii Południowej. Autobusy zostaną w całości wyprodukowane we Wrocławiu i dostarczone między I a III kwartałem 2019 roku. „Cieszymy się, że we współpracy z firmą Arriva, pionierem w dziedzinie zrównoważonego transportu miejskiego, możemy tworzyć w Holandii nasz pierwszy system w pełni elektrycznych autobusów na dużą skalę. Zamówienie to jest kolejnym przykładem na to, że również mniejsze miasta przechodzą na stosowanie zrównoważonych, elektrycznych systemów autobusowych jako sposobu na rozwiązanie problemu jakości powietrza i hałasu w miastach”, powiedział Håkan Agnevall, prezes firmy Volvo Buses. „Jest to duży krok w kierunku nadania transportowi publicznemu w prowincji Holandii Południowej bardziej zrównoważonego charakteru. Dzięki wspólnym ambicjom związanym ze zrównoważonym rozwojem, prowincja Holandii Południowej wraz z przedsiębiorstwem Arriva i firmą Volvo są w stanie za jednym podejściem zmienić charakter transportu publicznego na całkowicie wolny od emisji”, powiedziała Anne Hettinga, prezes holenderskiego oddziału przedsiębiorstwa Arriva. W pełni elektryczne autobusy są sprzedawane jako kompletne, gotowe do użytku pojazdy, a serwisowaniem wszystkich autobusów zajmie się firma Volvo – w oparciu o stałe, comiesięczne opłaty. Autobusy będą ładowane za pośrednictwem czterech stacji w systemie szybkiego ładowania, które zostaną dostarczone przez firmę ABB. Stacje ładowania będą oparte na otwartym interfejsie „OppCharge”, co oznacza, że będą one mogły być używane do ładowania elektrycznych autobusów również innych marek. Zużycie energii elektrycznych autobusów marki Volvo jest o ok. 80% mniejsze niż w przypadku ich odpowiedników napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.