Wiadomości OZE Elektryczne Solarisy pojadą do Luksemburga 11 października 2018 Wiadomości OZE Elektryczne Solarisy pojadą do Luksemburga 11 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Jedno z największych, prywatnych przedsiębiorstw transportu publicznego w Luksemburgu, firma Sales-Lentz, zamówiła kolejne autobusy marki Solaris. Tym razem, przewoźnik z siedzibą w Bascharage, mieście położonym w południowo-zachodniej części kraju, podpisał z Solarisem umowę na dostawę pięciu autobusów elektrycznych. Reklama Solaris rozpoczął współpracę z firmą Sales-Lentz w ubiegłym roku, dostarczając wówczas swój pierwszy pojazd do Luksemburga. Po autobusie napędzanym tradycyjnym silnikiem spalinowym, nadszedł czas na pojazdy bezemisyjne. Do Bascharage zostanie dostarczonych łącznie pięć autobusów elektrycznych z podpoznańskiego Bolechowa. Zgodnie z umową w marcu 2019 zostaną dostarczone dwa autobusy dwunastometrowe, a w czerwcu kolejne trzy autobusy przegubowe o długości 18 metrów. Przegubowe autobusy elektryczne zamówione przez Sales-Lentz napędzane będą centralnym silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW. Jako magazyn energii posłużą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i przez zamontowany na dachu pantograf. Kolejną charakterystyczną cechą pojazdu będą drzwi wejściowe w układzie 2+2+2+0, dzięki czemu producent wygospodarował miejsca siedzące dla 43 pasażerów, z czego aż 16 dostępnych jest z niskiej podłogi. Dwunastometrowe bezemisyjne Solarisy, które pojadą do Luksemburga napędzane będą z kolei za pośrednictwem portalowej osi napędowej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 2×125 kW. Podobnie jak w przypadku pojazdów przegubowych, magazynami energii będą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Również podobne rozwiązanie jak w wariancie przegubowym dotyczy ładowania pojazdów, które odbywać się będzie przy pomocy złącza plug-in oraz pantografu. Dzięki układowi drzwi 2+2+0, pojazd zapewni podróż na miejscach siedzących dla 38 pasażerów. Solarisy Urbino electric, które będą wozić pasażerów w Bascharage, wyposażone zostaną w klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego, energooszczędne oświetlenie wykorzystujące technologię LED oraz siedzenia pasażerów wyposażone w indywidualne pasy bezpieczeństwa. W niespełna rok od wygrania swojego pierwszego kontraktu w Luksemburgu, Solaris podpisał kolejną umowę na dostawę autobusów do tego kraju. Luksemburski operator komunikacji miejskiej Sales-Lentz od dawna zainteresowany jest ekologicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami. W marcu 2017 roku polski Solaris Urbino 12 electric z powodzeniem przeszedł testy przewoźnika na dwóch liniach miasta Bascharage. Miasto testuje obecnie także przegubowego Urbino 18 electric oraz jego dwunastometrowy odpowiednik – Solaris Urbino 12 electric. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.