Wiadomości OZE Elektryczne Solarisy pojadą do Luksemburga 11 października 2018 Wiadomości OZE Elektryczne Solarisy pojadą do Luksemburga 11 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Jedno z największych, prywatnych przedsiębiorstw transportu publicznego w Luksemburgu, firma Sales-Lentz, zamówiła kolejne autobusy marki Solaris. Tym razem, przewoźnik z siedzibą w Bascharage, mieście położonym w południowo-zachodniej części kraju, podpisał z Solarisem umowę na dostawę pięciu autobusów elektrycznych. Reklama Solaris rozpoczął współpracę z firmą Sales-Lentz w ubiegłym roku, dostarczając wówczas swój pierwszy pojazd do Luksemburga. Po autobusie napędzanym tradycyjnym silnikiem spalinowym, nadszedł czas na pojazdy bezemisyjne. Do Bascharage zostanie dostarczonych łącznie pięć autobusów elektrycznych z podpoznańskiego Bolechowa. Zgodnie z umową w marcu 2019 zostaną dostarczone dwa autobusy dwunastometrowe, a w czerwcu kolejne trzy autobusy przegubowe o długości 18 metrów. Przegubowe autobusy elektryczne zamówione przez Sales-Lentz napędzane będą centralnym silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW. Jako magazyn energii posłużą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i przez zamontowany na dachu pantograf. Kolejną charakterystyczną cechą pojazdu będą drzwi wejściowe w układzie 2+2+2+0, dzięki czemu producent wygospodarował miejsca siedzące dla 43 pasażerów, z czego aż 16 dostępnych jest z niskiej podłogi. Dwunastometrowe bezemisyjne Solarisy, które pojadą do Luksemburga napędzane będą z kolei za pośrednictwem portalowej osi napędowej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 2×125 kW. Podobnie jak w przypadku pojazdów przegubowych, magazynami energii będą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Również podobne rozwiązanie jak w wariancie przegubowym dotyczy ładowania pojazdów, które odbywać się będzie przy pomocy złącza plug-in oraz pantografu. Dzięki układowi drzwi 2+2+0, pojazd zapewni podróż na miejscach siedzących dla 38 pasażerów. Solarisy Urbino electric, które będą wozić pasażerów w Bascharage, wyposażone zostaną w klimatyzację, rozbudowany system informacji pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego, energooszczędne oświetlenie wykorzystujące technologię LED oraz siedzenia pasażerów wyposażone w indywidualne pasy bezpieczeństwa. W niespełna rok od wygrania swojego pierwszego kontraktu w Luksemburgu, Solaris podpisał kolejną umowę na dostawę autobusów do tego kraju. Luksemburski operator komunikacji miejskiej Sales-Lentz od dawna zainteresowany jest ekologicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami. W marcu 2017 roku polski Solaris Urbino 12 electric z powodzeniem przeszedł testy przewoźnika na dwóch liniach miasta Bascharage. Miasto testuje obecnie także przegubowego Urbino 18 electric oraz jego dwunastometrowy odpowiednik – Solaris Urbino 12 electric. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.