Elektromobilność Elektryczne Solarisy pojadą do Rumunii 11 sierpnia 2017 Elektromobilność Elektryczne Solarisy pojadą do Rumunii 11 sierpnia 2017 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Firma Solaris Bus & Coach S.A. podpisała kolejny kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych. Tym razem do grona państw, w których jeżdżą bezemisyjne pojazdy wyprodukowane w Bolechowie dołączy Rumunia. Flotę miasta Kluż-Napoka może zasilić nawet do 30 Solarisów Urbino 12 electric. Pasażerowie będą mogli podróżować pierwszą dostarczoną partią autobusów już wiosną 2018 roku. Reklama Umowa ramowa podpisana między Solarisem a władzami miasta Kluż-Napoka obejmuje dostarczenie do 30 sztuk całkowicie bezemisyjnych pojazdów w okresie najbliższych trzech lat. W tym czasie każdorazowo podpisywany będzie osobny kontrakt zamówieniowy na realizację dostaw w poszczególnych latach. Pierwsze zamówienie na 10 autobusów będzie zrealizowane w ciągu najbliższych dziewięciu miesięcy. Projekt jest częściowo finansowany ze środków Rumuńsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. Operatorem zostanie CTP Transport Company, które dysponuje już flotą 40 przegubowych Urbino. Dwunastometrowe Urbino electric będą wyposażone w napęd polskiego producenta, firmę Medcom. W modelu dla rumuńskiego przewoźnika zamontowany zostanie silnik centralny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh. Wprowadzenie do floty autobusów elektrycznych oznacza także inwestycję w infrastrukturę ładowania, która obejmie budowę 11 stacji wolnego ładowania i dwie stacje szybkiego ładowania za pomocą pantografów. W autobusach dla Kluż-Napoka będzie zamontowana m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, a także pełny zestaw monitoringu na zewnątrz i w środku pojazdu. Ponadto w elektrycznych Urbino będzie możliwość korzystania z darmowego dostępu do WiFi. Zamówienie realizowane przez Solarisa jest pierwszym w Rumunii kontraktem na autobusy elektryczne. Historia współpracy podpoznańskiego producenta z krajem położonym nad Morzem Czarnym jest jednak znacznie dłuższa. Pierwszy wyprodukowany dla rumuńskiego przewoźnika pojazd (dwunastometrowe Trollino) wyjechał z Bolechowa ponad 15 lat temu, a łączna liczba zamówionych autobusów przekroczyła już 170 sztuk. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.