Wiadomości OZE Elektryczne Solarisy zasiliły flotę Ostrowa Wielkopolskiego 28 grudnia 2017 Wiadomości OZE Elektryczne Solarisy zasiliły flotę Ostrowa Wielkopolskiego 28 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Firma Solaris Bus & Coach S.A. przekazała dziś 4 elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 nowej generacji Miejskiemu Zakładowi Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim. Będą to pierwsze całkowicie bezemisyjne pojazdy w tym mieście. To druga część autobusowego kontraktu podpisanego z miejskim przewoźnikiem – od września tego roku ulicami Ostrowa jeżdżą już 3 sztuki nowego Urbino 12 spełniające restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Reklama 12-metrowe nowe Urbino, model nagrodzony prestiżowym tytułem najlepszego autobusu miejskiego w Europie roku 2017, w wersji dla Ostrowa Wlkp. wyposażony jest w silnik trakcyjny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne Solaris High Energy o pojemności 200 kWh. Autobusy posiadają także przygotowaną instalację, zapewniającą możliwość podłączenia i zabudowania pantografu, który z mocą 200 kW, umożliwi w przyszłości ładowanie baterii podczas poruszania się pojazdu po mieście. Dostawcą 2 ładowarek zajezdniowych jest polska firma, Ekoenergetyka. Całkowita pojemność pasażerska autobusu to 75 osób, w tym 24 miejsca siedzące. Dodatkowymi udogodnieniami są, m.in. ogólnodostępny system WiFi, ładowarki USB, klimatyzacja całej przestrzeni pasażerskiej, system automatycznego głosowego zapowiadania przystanków, dwa ekrany LCD i miłe dla oka oświetlenie wnętrza w technologii LED. Nowa generacja Solarisów jest już znana mieszkańcom Ostrowa – we wrześniu tego roku producent dostarczył przewoźnikowi 3 autobusy z napędem konwencjonalnym. Wszystkie spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Przy okazji pojazdy zadebiutowały w nowej, czerwonej kolorystyce. Solaris jest obecny w Ostrowie Wlkp. już od 2004 roku, dokąd łącznie dostarczył już 33 autobusy. Elektryczne Urbino zaczną wozić mieszkańców jeszcze w tym roku. Jest szansa, ze w najbliższym czasie przybędzie bezemisyjnych autobusów elektrycznych w Ostrowie Wlkp. Dwa tygodnie temu miasto otrzymało z Unii Europejskiej dotację na dalszy rozwój transportu publicznego, która pozwoli na zakup dodatkowych 10 bateryjnych autobusów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.