Wiadomości OZE Esprinter znany od strony technicznej 19 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Esprinter znany od strony technicznej 19 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Mercedes-Benz zaprezentował szerokiemu gronu odbiorców szczegóły techniczne elektrycznego eSprintera. Według specyfikacji samochód będzie mógł na jednym ładowaniu pokonać dystans do stu pięćdziesięciu kilometrów z maksymalną ładownością na poziomie tysiąca kilogramów. W ofercie znajdą się furgonetki z dwiema opcjami akumulatorów: 55 kWh oraz 41 kWh. Mniejsza moc akumulatora pozwoli na pokonanie stu piętnastu kilometrów, a nabycie pojazdów będzie możliwe już w przyszłym roku. Reklama Przy okazji ogłoszenia specyfikacji technicznej firma odniosła się do zarzutów dotyczących względnie krótkich dystansów, jakie samochód będzie w stanie pokonywać. Koncern uważa, że samochody zostały skonstruowane z myślą o ruchu miejskim, a więc ich zasięg jest dostateczny. Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz, ponadto powiedział: „Elektryfikacja floty handlowej wynika z naszego przekonania, że przyszłość należy do elektrycznych systemów napędowych, zwłaszcza w ruchu śródmiejskim. Pokazaliśmy w eVito, że poważnie podchodzimy do tego tematu. Teraz idziemy o krok dalej dzięki eSprinterowi. Nasze elektryczne systemy napędowe są również konkurencyjne w większych segmentach pojazdów, zwłaszcza pod względem całkowitego kosztu posiadania, który jest ważny dla naszych klientów komercyjnych”. Firma nie potwierdziła ceny, ale wiadomo, że koszt zakupu będzie wyższy niż w przypadku modelu napędzanego gazem, który aktualnie kosztuje pięćdziesiąt tysięcy dolarów. Benjamin Kaehler, szef eDrive VANs w Mercedes-Benz, powiedział z kolei: „Całkowite koszty operacyjne muszą być na poziomie porównywalnie wyposażonego pojazdu napędzanego silnikiem Diesla. eSprinter i eVito spełniają ten podstawowy wymóg. Wyższe koszty zakupu są równoważone przez niższe koszty energii i konserwacji, a także zwroty z ulg podatkowych”. eSprinter jest kontynuacją modelu eVito, który zadebiutował w zeszłym roku. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.