Elektromobilność Europa Środkowo-Wschodnia z siecią punktów ładujących elektryki 21 listopada 2017 Elektromobilność Europa Środkowo-Wschodnia z siecią punktów ładujących elektryki 21 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Europa Środkowo-Wschodnia jest tym regionem kontynentu, który na nowoczesne technologie zawsze czeka dłużej niż „jej stara część”. I rzeczywiście, kiedy spojrzymy na inwestycje z sektora elektromobilności, ujrzymy krajobraz bardzo ubogi i zapóźniony. Na szczęście i w tej materii zaczyna się coś zmieniać, ponieważ coraz częściej usłyszeć można o planach budowy infrastruktury ładującej, koniecznej do obsługi elektromobilności. Ostatnie wiadomości wskazują dobitnie, że powyższa teza ma spore uzasadnienie, bowiem konsorcjum NEXT-E, w skład którego wchodzi węgierski koncern paliwowy MOL, zamierza wybudować w naszej części kontynentu całą sieć punktów ładujących samochody elektryczne. Reklama Założenia projektu zakładają zainstalowanie 222 ładowarek szybkich (50 kW) i 30 superszybkich (150–350 kW) w Czechach, Chorwacji, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech i w Rumunii. Niestety na liście nie ma Polski ze względu na brak w naszym kraju stacji należących do MOL, które mają być bazą punktów ładujących. Przedsięwzięcie zainicjowane przez MOL otrzymało z UE dofinansowanie wysokości 18,4 milionów euro. W skład NEXT-E wchodzą ponadto takie podmioty, jak: E.ON, chorwacka Hrvatska elektroprivreda, PETROL, Nissan i BMW. Rozpoczęcie inwestycji zaplanowano na rok 2018, a jej zakończenie na rok 2020. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.