Wiadomości OZE EVB – polska stacja ładowania pojazdów elektrycznych 23 maja 2018 Wiadomości OZE EVB – polska stacja ładowania pojazdów elektrycznych 23 maja 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Rozwój i upowszechnianie się pojazdów elektrycznych wymaga stworzenia właściwej infrastruktury. Polską odpowiedzią na powyższą potrzebę mogą stać się stacje ładowania pojazdów elektrycznych EVB, produkowane przez firmę PRE Biel, z siedzibą w Liszkach koło Krakowa. Reklama „Jako jedyny na ten moment polski producent, oferujący tak szeroką gamę produktów, posiadamy w swojej ofercie pełen zakres [urządzeń ładujących]: od małych ładowarek, tak zwanych Wallboxów, o małej mocy, poprzez stacje ładowania stojące, zasilane prądem AC, aż do [urządzeń służących do] szybkiego ładowania, w zakresie mocy od 11 do 22 kW. Oprócz tego [oferujemy] superchargery z możliwością bardzo szybkiego ładowania” – powiedział mgr inż. Szymon Biel, dyrektor naczelny PRE Edward Biel. Stacje EVB dostępne są w pięciu wariantach. EVBmini – posiada maksymalny prąd ładowania 32 A AC, występuje w wersji podtynkowej, natynkowej i nasłupowej. EVB – o maksymalnym prądzie ładowania 63A AC, dostępna w wersji wolnostojącej. EVBmax – o maksymalny prądzie ładowania 125A DC, występuje w wersji wolnostojącej. EVB-CT – o maksymalnym prądzie ładowania 200A DC, dostępna w wersji wolnostojącej lub jako pantograf. EVB-UG – oferuje maksymalny prąd ładowania 32A AC. Jak podkreśla Szymon Biel, stacje EVB odznaczają się czterema głównymi cechami: są ekologiczne i innowacyjne, wykonane w całości w Polsce i spełniają przy tym obowiązujące wymagania w zakresie elektromobilności. Konstrukcja stacji ładowania EVB wykonana jest z aluminium i szkła hartowanego, dodatkowo wzmocniono ją specjalną powłoką, która zapobiega wielu uszkodzeniom, m.in. powstałym za sprawą korozji, zasolenia i promieniowania UV. „Nasze ładowarki w swojej konstrukcji zapewniają pewien uniwersalizm, ponieważ [dzięki nim] możemy regulować pobór mocy na tych ładowarkach od tego minimalnego aż do tego maksymalnego, czyli z biegiem czasu i rozwoju technologii spokojnie możemy »podkręcać« nasze ładowarki do wyższych mocy ładowania, nawet do 22 kW na każdym gnieździe” – podkreślił Szymon Biel. Obecnie na terenie Polski działa kilka stacji ładowania EVB. Można je znaleźć m.in.: w Krakowie na terenie P&R Bieżanów oraz P&R Kurdwanów, w Piekarach (w gminie Liszki), w Warszawie na parkingu naziemnym P&R Metro Młociny, a także na P&R Legionowo. Podczas Międzynarodowych Targów Energetyki EXPOPOWER 2017 stacja ładowania pojazdów elektrycznych EVB otrzymała Złoty Medal MTP, który przyznawany jest produktowi innowacyjnemu, nowoczesnemu i wytworzonemu dzięki technologii najnowszej generacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.