Elektromobilność Honda rozpoczyna pościg za elektromobilną ekstraklasą? 01 czerwca 2018 Elektromobilność Honda rozpoczyna pościg za elektromobilną ekstraklasą? 01 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Japoński koncern motoryzacyjny Honda nie należy do czołówki w zakresie elektromobilności. W porównaniu do swojego krajowego konkurenta – Toyoty, wypada skromnie, bo w swojej ofercie nie posiada jeszcze żadnego auta elektrycznego, co powinno zmienić się niebawem. Reklama Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku Honda zaskoczyła, przedstawiając nową koncepcję miejskiego pojazdu elektrycznego w stylu retro. Według zapowiedzi jej sprzedażowy debiut planowany jest na rok 2019. To nie jedyne zmiany czekające już niebawem na klientów Hondy. Aktualnie poza planowanym debiutem w planach koncernu jest także wdrożenie produkcji samochodów elektrycznych we współpracy z chińskim producentem akumulatorów CATL. Japońskie agencje informacyjne podają, że: „obie firmy opracowują elektryczny model pojazdu, którego bryła będzie oparta o nadwozie Hondy Fit. Celem jest stworzenie niedrogiego samochodu elektrycznego w cenie około 18 tys. dolarów, wyposażonego w małą baterię i mającego stosunkowo krótki zasięg – do 300 km na jednym ładowaniu”. Według tych samych źródeł produkcja ma się rozpocząć już w 2020 roku, a taśmy produkcyjne będzie co roku opuszczało 100 tys. egzemplarzy. Pierwsze elektryczne Hondy mają zostać przeznaczone na rynek rodzimy, a kolejne na międzynarodowy. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.