Elektromobilność Honda rozpoczyna pościg za elektromobilną ekstraklasą? 01 czerwca 2018 Elektromobilność Honda rozpoczyna pościg za elektromobilną ekstraklasą? 01 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Japoński koncern motoryzacyjny Honda nie należy do czołówki w zakresie elektromobilności. W porównaniu do swojego krajowego konkurenta – Toyoty, wypada skromnie, bo w swojej ofercie nie posiada jeszcze żadnego auta elektrycznego, co powinno zmienić się niebawem. Reklama Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku Honda zaskoczyła, przedstawiając nową koncepcję miejskiego pojazdu elektrycznego w stylu retro. Według zapowiedzi jej sprzedażowy debiut planowany jest na rok 2019. To nie jedyne zmiany czekające już niebawem na klientów Hondy. Aktualnie poza planowanym debiutem w planach koncernu jest także wdrożenie produkcji samochodów elektrycznych we współpracy z chińskim producentem akumulatorów CATL. Japońskie agencje informacyjne podają, że: „obie firmy opracowują elektryczny model pojazdu, którego bryła będzie oparta o nadwozie Hondy Fit. Celem jest stworzenie niedrogiego samochodu elektrycznego w cenie około 18 tys. dolarów, wyposażonego w małą baterię i mającego stosunkowo krótki zasięg – do 300 km na jednym ładowaniu”. Według tych samych źródeł produkcja ma się rozpocząć już w 2020 roku, a taśmy produkcyjne będzie co roku opuszczało 100 tys. egzemplarzy. Pierwsze elektryczne Hondy mają zostać przeznaczone na rynek rodzimy, a kolejne na międzynarodowy. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.