Elektromobilność Hyundai stworzy autonomiczne elektryki. Czy czeka go współpraca z Apple? 13 stycznia 2021 Elektromobilność Hyundai stworzy autonomiczne elektryki. Czy czeka go współpraca z Apple? 13 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Apple Inc. i Hyundai Motor planują podpisać umowę partnerską dotyczącą autonomicznych samochodów elektrycznych. Jak informuje Korea IT News, firmy zamierzają rozpocząć produkcję w Stanach Zjednoczonych w 2024 roku. Reklama Pod koniec grudnia pisaliśmy o planach Apple związanych z elektromobilnością. Nie było jednak wiadomo, z którym koncernem motoryzacyjnym nawiąże on współpracę. Spis treści ToggleHyundai opracuje własny autonomiczny samochódRaport Hyundaia sugeruje współpracę z AppleCarPlay – wspólne oprogramowanieHyundai odnotował spadek sprzedaży w 2020 roku Hyundai opracuje własny autonomiczny samochód Od początku stycznia południowokoreańskie media donosiły, że Hyundai Motor zamierza pracować nad własnym autonomicznym samochodem elektrycznym. W odpowiedzi producent samochodów oświadczył 8 stycznia, że odbył rozmowy na ten temat z Apple Inc. Zaznaczył jednak, że podobne oferty współpracy nad autonomicznymi elektrykami otrzymał od wielu innych firm. W efekcie, akcje Hyundaia wzrosły o prawie 25%. Raport Hyundaia sugeruje współpracę z Apple W raporcie opublikowanym 8 stycznia Hyundai sugerował, że autonomiczne elektryki będą powstawać w Georgii, w fabryce spółki zależnej – Kia Motors, lub w całkiem nowej lokalizacji. Południowokoreański producent zakładał, że w roku 2024 zostanie wyprodukowanych 100 tys. pojazdów. Natomiast w późniejszych latach, całkowita roczna zdolność produkcyjna wynosiłaby 400 tys. pojazdów. W raporcie czytamy również, że Hyundai i Apple zamierzają wypuścić w przyszłym roku wersję beta nowego samochodu. Jednak, jak podkreśla Hyundai, są to dopiero wstępne ustalenia. Między partnerami ciągle trwają rozmowy, a ewentualne podpisanie umowy nastąpi najwcześniej w marcu 2021 roku. Po opublikowaniu raportu wzrosły również akcje zależnego producenta części samochodowych Hyundai Mobis o 12,7%, oraz akcje Kia Motors – o 9,1%. CarPlay – wspólne oprogramowanie Wiadomo, że Hyundai i Apple już współpracują nad CarPlay – oprogramowaniem, które umożliwia łączenie iPhone’ów z różnymi pojazdami. – Zlecenie produkcji samochodów przez Apple firmie Hyundai ma sens, ponieważ słynie ona z jakości – stwierdził Jung Yunwoo, były projektant w Hyundai Motor i profesor Uniwersytetu Technologicznego w Ulsan. – Jednak moim zdaniem nie jest to najlepsza strategia dla producentów samochodów, ponieważ mogą oni utracić kontrolę nad firmami technologicznymi. Analitycy stwierdzili, że Apple może być zainteresowany wykorzystaniem platformy i infrastruktury samochodów elektrycznych Hyundaia do obniżenia kosztów produkcji pojazdów. – Apple może postrzegać Hyundaia jako idealnego partnera, ponieważ w przypadku amerykańskich producentów samochodów, wszyscy mają już pewne powiązania, których Apple wolałby uniknąć – skomentował Kevin Yu, analityk z eBEST Investment & Securities. Yu podkreślił również, że koszt pracy Hyundaia jest znacznie niższy niż koszty amerykańskich producentów. Hyundai odnotował spadek sprzedaży w 2020 roku Współpraca z Apple mogłaby poprawić sytuację Hyundaia, w której znalazł się przez pandemię. Jego globalna sprzedaż w 2020 roku spadła o 15% w porównaniu z rokiem 2019. Piątkowy wzrost cen akcji, spowodowany wyłącznie samymi spekulacjami, zwiększył wartość rynkową Hyundaia o prawie 8 miliardów dolarów. Hyundai do tej pory znany był m.in. z produkcji samochodów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, jednak ostatnio zwiększył nakłady na elektryki zasilane bateriami. Wodorowe ciężarówki Hyundai Xcient FC w Europie. Czas na Chiny i USA W 2019 roku Hyundai i dostawca części samochodowych Aptiv przeznaczyli 4 miliardy dolarów na projekt Motional, który ma na celu opracowanie technologii samojezdnych. Ponadto w zeszłym miesiącu firmy ogłosiły, że uruchomią usługę robotaxi w kilku miastach w 2023 roku. Hyundai Motor nie ma wyspecjalizowanych fabryk samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Prawdopodobnie będzie musiał uzyskać zgodę koncernu Hyundai Group w Korei Południowej, jeśli będzie chciał produkować pojazdy elektryczne za granicą, stwierdzili analitycy. Źródło: Reuters, koreaittimes.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.