Elektromobilność Ile samochodów elektrycznych zarejestrowano w Polsce? Są nowe dane 17 lipca 2024 Elektromobilność Ile samochodów elektrycznych zarejestrowano w Polsce? Są nowe dane 17 lipca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Na koniec czerwca 2024 łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 68 792 sztuki. Najnowszy raport PEVO Index prezentuje kluczowe dane z rynku elektromobilności. Reklama Samochody elektryczne Na koniec czerwca 2024 flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 68 792 sztuki. Park osobowych BEV składał się z 61 976 szt. (+54% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1 809 szt. (+17% r/r). Na koniec czerwca 2024 roku flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 6 816 szt. (+57% r/r). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 230 szt. (+20% r/r). Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w czerwcu 2024 były: Tesla Model 3 (583 sprzedanych szt.), Tesla Model Y (250 szt.) oraz Volvo EX30 (134 szt.). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, Mercedes-Benz oraz Volkswagen. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w czerwcu 2024 roku wyniósł 4,2%. Zobacz także: Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Infrastruktura ładowania W Polsce na koniec czerwca 2024 roku funkcjonowało 7 255 (+41% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 5 154 AC (+32% r/r) oraz 2 101 DC (+66% r/r). Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (62%), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW bardzo dynamicznie rośnie. Pod koniec czerwca 2024 kierowcy EV mogli w Polsce korzystać już z 971 takich urządzeń. „PEVO Index” zawiera także informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (636 punktów w czerwcu 2024), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (297), Szczecin (256), Kraków (226) oraz Poznań (214). Liczba punktów ładowania wzdłuż sieci TEN-T wyniosła na koniec czerwca 2024 roku 764, co oznacza wzrost o 26% r/r. Czytaj również: Więcej ceł na chińskie samochody elektryczne. Kolejny kraj chce uderzyć w Pekin Rynek zeroemisyjnych pojazdów używanych „PEVO Index” zawiera również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w Polsce. Pod koniec czerwca 2024 liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4 492. To wzrost o 57% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1%. Takie oferty odpowiadały za 0,8% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były: Nissan Leaf (365 ogłoszeń w czerwcu 2024 r. ze średnią ceną 60 454 PLN), BMW i3 (300 ogłoszeń ze średnią ceną 78 859 PLN) oraz Tesla Model 3 (186 ogłoszeń ze średnią ceną 133 799 PLN). Na co zwrócić uwagę kupując klimatyzator? Ekspert doradza Źródło: informacja prasowa PSNM Fot.: Michael Fousert/unsplash.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.