Wiadomości OZE Już nie kupisz żywego karpia w Auchan 30 listopada 2019 Wiadomości OZE Już nie kupisz żywego karpia w Auchan 30 listopada 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Sieć Auchan Polska nie będzie już sprzedawać żywych karpi. Po pięciu latach rozmów z hodowcami i ekologami sieć podjęła wreszcie słuszną decyzję. Reklama Rozmowy pomiędzy przedstawicielami sieci Auchan, a hodowcami trwały kilka lat. Sieć już w ubiegłym roku wycofała żywego karpia ze sprzedaży w niektórych sklepach. W tym sezonie świątecznym nie znajdziemy żywych karpi w żadnym sklepie sieci. – Wyjście ze sprzedaży żywego karpia to wieloletnie rozmowy z polskimi hodowcami, którzy mając zaufanie do Auchan, stopniowo przestawiali swoje rodzinne hodowle na przetwórstwo, lub poszukiwali innych dróg rozwoju dla swojej branży. Musimy pamiętać o wszystkich elementach tego procesu: o hodowcach i ich biznesie, o dobrostanie ryby, ale również o potrzebach klientów – tłumaczy Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR Auchan Polska. Według sondażu CBOS aż 86 proc. Polek i Polaków sprzeciwia się sprzedaży żywych karpi w sklepach. Niektórzy klienci nagrywają cierpiące ryby i wrzucają video do mediów społecznościowych. Ostre reakcje kupujących przekonują sklepy do wycofania się z oferowania w sezonie świątecznym żywych karpi. – To wspólny sukces sieci ale również organizacji, które tak jak nasza od lat uświadamiały konsumentów oraz sklepy, że sprzedaż żywych ryb powoduje cierpienie zwierząt, które w łatwy sposób można zmniejszyć. Auchan sukcesywnie rezygnowało ze sprzedaży żywych ryb w kolejnych placówkach, a swoją dzisiejszą decyzją wyznaczyło dobry standard wśród polskich sklepów – podkreśla Cezary Wyszyński, prezes Fundacji VIVA! Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.