Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jak wiadomo, mimo olbrzymiej ilości niezaprzeczalnych zalet samochodów elektrycznych, ich użytkownicy borykać się muszą z kilkoma „drobnymi” niedogodnościami. Podstawową i najbardziej uprzykrzającą życie użytkowników wadą są ograniczone możliwości baterii, których konieczność ładowania powoduje, że użytkowanie samochodu elektrycznego nadal jest mniej praktyczne od jego konwencjonalnego konkurenta. Reklama Z tym problemem postanowiła się uporać firma Qualcomm znana z produkcji podzespołów dla telekomów. Obecnie rozpoczęła badania nad technologią bezprzewodowego ładowania pojazdów z napędem elektrycznym podczas jazdy. Qualcom poinformował, że trzy lata po tym, jak z powodzeniem przetestowano na torze wyścigowym Formuły E technologię Qualcomm Halo WEVC (wireless electric vehicle charging), sukcesem zakończyły się kolejne testy i badania. Testy ładowania z mocą 20 kW przeprowadzano dla dwóch samochodów jednocześnie. Oba poruszały się z prędkością 100 km/h. Technologia ładowania samochodu w czasie jazdy (DEVC) została opracowana w oparciu wcześniej opracowanej koncepcji WEVC, która pozwalała bezprzewodowo naładować pojazd w czasie postoju. Testy technologii ładowania w trakcie postoju DEVC były prowadzone w Nowej Zelandii, a współfinansowała je Unia Europejska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.