Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Jak wiadomo, mimo olbrzymiej ilości niezaprzeczalnych zalet samochodów elektrycznych, ich użytkownicy borykać się muszą z kilkoma „drobnymi” niedogodnościami. Podstawową i najbardziej uprzykrzającą życie użytkowników wadą są ograniczone możliwości baterii, których konieczność ładowania powoduje, że użytkowanie samochodu elektrycznego nadal jest mniej praktyczne od jego konwencjonalnego konkurenta. Reklama Z tym problemem postanowiła się uporać firma Qualcomm znana z produkcji podzespołów dla telekomów. Obecnie rozpoczęła badania nad technologią bezprzewodowego ładowania pojazdów z napędem elektrycznym podczas jazdy. Qualcom poinformował, że trzy lata po tym, jak z powodzeniem przetestowano na torze wyścigowym Formuły E technologię Qualcomm Halo WEVC (wireless electric vehicle charging), sukcesem zakończyły się kolejne testy i badania. Testy ładowania z mocą 20 kW przeprowadzano dla dwóch samochodów jednocześnie. Oba poruszały się z prędkością 100 km/h. Technologia ładowania samochodu w czasie jazdy (DEVC) została opracowana w oparciu wcześniej opracowanej koncepcji WEVC, która pozwalała bezprzewodowo naładować pojazd w czasie postoju. Testy technologii ładowania w trakcie postoju DEVC były prowadzone w Nowej Zelandii, a współfinansowała je Unia Europejska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.