Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Jak wiadomo, mimo olbrzymiej ilości niezaprzeczalnych zalet samochodów elektrycznych, ich użytkownicy borykać się muszą z kilkoma „drobnymi” niedogodnościami. Podstawową i najbardziej uprzykrzającą życie użytkowników wadą są ograniczone możliwości baterii, których konieczność ładowania powoduje, że użytkowanie samochodu elektrycznego nadal jest mniej praktyczne od jego konwencjonalnego konkurenta. Reklama Z tym problemem postanowiła się uporać firma Qualcomm znana z produkcji podzespołów dla telekomów. Obecnie rozpoczęła badania nad technologią bezprzewodowego ładowania pojazdów z napędem elektrycznym podczas jazdy. Qualcom poinformował, że trzy lata po tym, jak z powodzeniem przetestowano na torze wyścigowym Formuły E technologię Qualcomm Halo WEVC (wireless electric vehicle charging), sukcesem zakończyły się kolejne testy i badania. Testy ładowania z mocą 20 kW przeprowadzano dla dwóch samochodów jednocześnie. Oba poruszały się z prędkością 100 km/h. Technologia ładowania samochodu w czasie jazdy (DEVC) została opracowana w oparciu wcześniej opracowanej koncepcji WEVC, która pozwalała bezprzewodowo naładować pojazd w czasie postoju. Testy technologii ładowania w trakcie postoju DEVC były prowadzone w Nowej Zelandii, a współfinansowała je Unia Europejska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.