Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Elektromobilność Ładowanie samochodów w czasie jazdy staje się faktem 06 czerwca 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Jak wiadomo, mimo olbrzymiej ilości niezaprzeczalnych zalet samochodów elektrycznych, ich użytkownicy borykać się muszą z kilkoma „drobnymi” niedogodnościami. Podstawową i najbardziej uprzykrzającą życie użytkowników wadą są ograniczone możliwości baterii, których konieczność ładowania powoduje, że użytkowanie samochodu elektrycznego nadal jest mniej praktyczne od jego konwencjonalnego konkurenta. Reklama Z tym problemem postanowiła się uporać firma Qualcomm znana z produkcji podzespołów dla telekomów. Obecnie rozpoczęła badania nad technologią bezprzewodowego ładowania pojazdów z napędem elektrycznym podczas jazdy. Qualcom poinformował, że trzy lata po tym, jak z powodzeniem przetestowano na torze wyścigowym Formuły E technologię Qualcomm Halo WEVC (wireless electric vehicle charging), sukcesem zakończyły się kolejne testy i badania. Testy ładowania z mocą 20 kW przeprowadzano dla dwóch samochodów jednocześnie. Oba poruszały się z prędkością 100 km/h. Technologia ładowania samochodu w czasie jazdy (DEVC) została opracowana w oparciu wcześniej opracowanej koncepcji WEVC, która pozwalała bezprzewodowo naładować pojazd w czasie postoju. Testy technologii ładowania w trakcie postoju DEVC były prowadzone w Nowej Zelandii, a współfinansowała je Unia Europejska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.