OZE LEM FALCON – elektryczny motocykl z Wrocławia 22 września 2017 OZE LEM FALCON – elektryczny motocykl z Wrocławia 22 września 2017 Przeczytaj także OZE Przyszłość kryptowalut może być zielona? Ustawa Kryptowalutowa a energetyka Na początku grudnia br. prezydent Karol Nawrocki po raz kolejny wykorzystał swoje prawo weta na „Ustawie Kryptowalutowej”, która miała regulować rynek wirtualnych środków płatniczych. Oficjalnie przedstawionym powodem weta, który blokuje m.in. implementację unijnych przepisów, jest zbytnie rozbudowanie przepisów, co miałoby doprowadzić do „nadregulacji”. W cieniu politycznej awantury umyka jednak kluczowy wątek: ekologia. OZE Nowy KPEiK: miliardy inwestycji i niepewność offshore Ministerstwo Energii sfinalizowało prace nad dokumentem, który ma zadecydować o tempie zmian w polskiej energetyce, skali inwestycji i przyszłym miksie paliw. Zaktualizowany Krajowy Plan w dziedzinie Energii i Klimatu pokazuje, na jakie technologie rząd chce postawić w pierwszej kolejności – od OZE i energetyki jądrowej po elektryfikację gospodarki – oraz wskazuje, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej po 2030 roku może być wolniejszy, niż oczekuje branża. Elektromobilność stała się faktem. Od lat słyszymy o coraz nowszych modelach samochodów napędzanych w ten sposób. To jednak nie wszystko, ponieważ elektryczność wkroczyła również do sektora maszyn budowlanych, autobusów i motocykli. Reklama Zwłaszcza ostatni z wymienionych wzbudził nasze zainteresowanie ze względu na fakt powstania takiego projektu w naszym kraju. Dlatego tym bardziej zapraszamy czytelników naszego portalu do obejrzenia materiału, jaki nagrał z liderem projektu Pawłem Stabla nasz reporter. Dowiemy się z niego m.in. o cechach użytkowych motocykla, kulisach jego powstania oraz o zawodach, w których wziął udział. LEM Falcon to efekt kilkumiesięcznych prac studentów Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych przy Politechnice Wrocławskiej. Motocykl jest napędzany silnikiem o mocy 8 kW. Akumulator umożliwia przejechanie 70 km po drogach lub godzinę w terenie. Jego prędkość maksymalna to 130 km/h. Waga maszyny to zaledwie 100 kg. Wynik ten osiągnięto dzięki zastosowaniu specjalnych kompozytów użytych do budowy oraz ramy ze stopu aluminium. Moment obrotowy maszyny to 130 Nm. Motocykl został przygotowany specjalnie na zawody Smart Moto Challenge w Barcelonie. Nietrudno się chyba domyślić kto został ich zwycięzcą. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.