Wiadomości OZE Lodziarnia na rowerze elektrycznym? Czemu nie! 04 lipca 2018 Wiadomości OZE Lodziarnia na rowerze elektrycznym? Czemu nie! 04 lipca 2018 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Rower elektryczny jako lodziarnia? Na taki pomysł wpadł Manuel Kretzschmar, który elektryczny rower z możliwością ładunku przekształcił w jeżdżącą lodziarnię. Dzięki temu zyskał pojazd bardziej energooszczędny, niż popularna ciężarówka z lodami. Reklama Do budowy jeżdżącej lodziarni Kretzschmara zainspirował projekt motocyklu z lodówką zasilaną energią słoneczną. Pracując w sklepie z rowerami, wpadł więc na podobny pomysł. Rowerowa lodziarnia wyposażona jest w 12V zamrażarkę oraz 1,5 kWh baterię składającą się z mniejszych ogniw. Dzięki temu całość jest wydajniejsza od standardowych baterii rowerowych. Jak mówi sam twórca projektu: „Jest to odpowiednik 2% akumulatorów wymaganych do zbudowania elektrycznego samochodu Tesli Model S”. Koszt użytkowania e-roweru z zamrażarką to 0,35 dolara dziennie, co przekłada się na niższą cenę lodów. Pojazd może działać przez cały dzień. Większy zasięg może zapewnić mu panel słoneczny o mocy 85 W, którego zadaniem jest również promocja odnawialnych źródeł energii. Kretzschmar swoje usługi lokalnym organizatorom imprez, na których jest atrakcją, lub w sposób tradycyjny, serwując lody w miejscach publicznych. Jak sam zauważa, przy okazji udaje mu się promować elektryczne rowery. Potencjał w nich widzą również inne firmy, takie jak Bizz On Wheels, które wykorzystują jednoślady do transportu artykułów spożywczych lub jako mobilne reklamy. Twórca rowerowej lodziarni rozważa poszerzenie swojej oferty o inne produkty, np. zimne napoje i piwo lub ciepłe przekąski. Tworząc swoją rowerową lodziarnię, Kretzschmar musiał zmierzyć się z lokalnymi przepisami, które nie uwzględniają takiego sposobu sprzedaży produktów żywnościowych. Często jest to działalność z tzw. szarej strefy, która nie do końca jest legalna. Dlatego Kretzschmar stara się przede wszystkim brać udział w imprezach i festiwalach, gdzie może leganie promować e-rowery, jako alternatywę dla transportu miejskiego, oraz sklep rowerowy, w którym pracuje. W nim za jadę próbną dowolnym jednośladem można dostać darmowe lody. źródło: electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.