Wiadomości OZE Mobilny system zasilania statków z nabrzeży portowych 24 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Mobilny system zasilania statków z nabrzeży portowych 24 kwietnia 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Innowacyjny projekt „Mobilny system zasilania statków napięciem średnim z nabrzeży portowych elementem zwiększenia ekologiczności i ekonomiczności transportu morskiego”, którego liderem jest Apator Control, wstępuje w decydującą fazę realizacji. Reklama Nie od dziś wiadomo, że nauka i biznes idą ze sobą w parze. To połączenie, które determinuje funkcjonowanie współczesnego przemysłu. Idea otwartej innowacji, współpracy uczelni, instytucji naukowych i firm pomaga opracowywać nowe produkty, co z kolei korzystnie wpływa na rozwój rynku. Apator Control również postawił na współpracę z ośrodkami badawczymi i razem z Instytutem Elektrotechniki w Warszawie, Akademią Morską w Gdyni, Uniwersytetem Zielonogórskim, Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA podjął się realizacji projektu Gekon II. Decyzje w tej sprawie zapadły w roku 2015. Celem projektu stało się opracowanie systemu zasilania statków napięciem średnim z nabrzeży portowych (S2SP- Shore to Ship Power) wraz z mobilnym terminalem zasilającym umiejscawianym na nadbrzeżu w zależności od potrzeb. Terminal w wersji mobilnej został wyposażony w systemy podawania kabla zasilającego na statek. Obecnie projekt wchodzi już w decydującą fazę realizacji. Całościowo przygotowany system składa się z kontenera, mobilnego terminala przyłączeniowego na przewoźnej platformie oraz innych podzespołów, w tym: aparatury łączeniowej, sterowników, interfejsów komunikacyjnych, odpowiedniego urządzenia podawania kabla na statek. Całość systemu S2SP wyróżnia się sposobem i możliwościami dystrybucji energii elektrycznej. Chodzi tu głównie o specjalny układ synchronizacji z siecią okrętową zarówno, ze statku (typowa) jak i z lądu (auto-synchronizacja). Projekt w szczegółach został omówiony na zorganizowanym przez Apator Control sympozjum, które odbyło się 29 marca 2017 roku w Instytucie Elektrotechniki w Warszawie. Przedstawicielom świata nauki i biznesu przedstawione zostały korzyści płynące z wdrożenia opracowywanego rozwiązania. Zasilanie elektryczne statków podczas postoju u nabrzeży ogranicza emisję spalin, redukuje zanieczyszczenia i hałas, a co za tym idzie korzystnie wpływa na środowisko. To również oszczędności finansowe, ze względu na różnicę kosztów paliwa i energii elektrycznej, a także możliwości wykorzystania magazynów energii z lądu. Apator Control firma inżynieryjna, wchodząca w skład grupy kapitałowej Apator. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji systemów automatyki napędowej, układów rozdzielczo-sterowniczych oraz ich wdrażaniu w przemyśle. Główne obszary działalności firmy to: -Inżynieria zasilania i rozdziału energii -Inżynieria napędów i sterowania -Moduły i komponenty -Wiedza i wsparcie Źródło: Apator Control Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.