Wiadomości OZE Największa wypożyczalnia rowerów elektrycznych wystartowała w Paryżu 13 listopada 2018 Wiadomości OZE Największa wypożyczalnia rowerów elektrycznych wystartowała w Paryżu 13 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Paryż postanowił zainwestować i uruchomić największą na świecie wypożyczalnię rowerów elektrycznych – Veligo. Inwestycja obejmie do 20 tys. rowerów elektrycznych, które powinny przekonać mieszkańców do tego ekologicznego środka transportu. Rowery będzie można wynająć nawet na miesiąc. Reklama Finansowany przez państwo program Veligo ma na celu zmniejszenie zatłoczenia ulic Paryża oraz zniwelowanie emisji zanieczyszczeń. W jego ramach wstępnie do wypożyczenia będzie aż 10 tys. rowerów elektrycznych, których ilość wzrośnie wraz z potencjalnym zainteresowaniem do maksymalnie 20 tys. egzemplarzy. Francja prowadzi już program wynajmu rowerów elektrycznych – Velib, ale w jego ramach użytkownicy mogą korzystać z pojazdów jedynie krótkoterminowo. W przypadku Veligo rower można będzie wynająć nawet na miesiąc i zabrać ze sobą do domu. Wstępnie koszt takiej usługi to 40 euro miesięcznie. Niestety program Veligo ruszy dopiero we wrześniu przyszłego roku. Obsługiwać będzie go regionalna agencja transportowa, Ile-de-France Mobilités (IDFM). Dzięki tego typu usłudze IDFM ma nadzieję zwiększyć liczbę osób przemieszczających się po Paryżu za pomocą roweru elektrycznego. Póki co ten środek transportu miejskiego stanowi w Paryżu zaledwie 1,6% wśród sposobów dojazdu do pracy. Rowery elektryczne są często postrzegane jako realna alternatywa dla samochodów i transportu publicznego w zatłoczonych centrach miast. Na obszarach z odpowiednią infrastrukturą dla ścieżek rowerowych (która wprawdzie obejmuje tylko część Paryża) mogą one spowodować znaczny spadek liczby samochodów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.