Wiadomości OZE Największa wypożyczalnia rowerów elektrycznych wystartowała w Paryżu 13 listopada 2018 Wiadomości OZE Największa wypożyczalnia rowerów elektrycznych wystartowała w Paryżu 13 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Paryż postanowił zainwestować i uruchomić największą na świecie wypożyczalnię rowerów elektrycznych – Veligo. Inwestycja obejmie do 20 tys. rowerów elektrycznych, które powinny przekonać mieszkańców do tego ekologicznego środka transportu. Rowery będzie można wynająć nawet na miesiąc. Reklama Finansowany przez państwo program Veligo ma na celu zmniejszenie zatłoczenia ulic Paryża oraz zniwelowanie emisji zanieczyszczeń. W jego ramach wstępnie do wypożyczenia będzie aż 10 tys. rowerów elektrycznych, których ilość wzrośnie wraz z potencjalnym zainteresowaniem do maksymalnie 20 tys. egzemplarzy. Francja prowadzi już program wynajmu rowerów elektrycznych – Velib, ale w jego ramach użytkownicy mogą korzystać z pojazdów jedynie krótkoterminowo. W przypadku Veligo rower można będzie wynająć nawet na miesiąc i zabrać ze sobą do domu. Wstępnie koszt takiej usługi to 40 euro miesięcznie. Niestety program Veligo ruszy dopiero we wrześniu przyszłego roku. Obsługiwać będzie go regionalna agencja transportowa, Ile-de-France Mobilités (IDFM). Dzięki tego typu usłudze IDFM ma nadzieję zwiększyć liczbę osób przemieszczających się po Paryżu za pomocą roweru elektrycznego. Póki co ten środek transportu miejskiego stanowi w Paryżu zaledwie 1,6% wśród sposobów dojazdu do pracy. Rowery elektryczne są często postrzegane jako realna alternatywa dla samochodów i transportu publicznego w zatłoczonych centrach miast. Na obszarach z odpowiednią infrastrukturą dla ścieżek rowerowych (która wprawdzie obejmuje tylko część Paryża) mogą one spowodować znaczny spadek liczby samochodów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.