Elektromobilność Wkrótce zadebiutuje elektryczny Fiat Ducato 04 lipca 2019 Elektromobilność Wkrótce zadebiutuje elektryczny Fiat Ducato 04 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Elektryczna wersja Fiata Ducato będzie dostępna końcem 2019 roku i gotowa do wprowadzenia na rynek w 2020 roku. Koncern oferuje klientom dwa warianty zasięgu – do 220 km i do 360 km, silnik elektryczny o mocy 90 kW i z momentem obrotowym 280 Nm. Reklama Fiat Ducato w wersji elektrycznej W elektrycznej wersji Ducato Van planowane są dwa warianty akumulatorów o pojemności 47 i 79 kWh, które powinny umożliwić osiągnięcie wspomnianych zasięgów NEDC wynoszących odpowiednio 220 i 360 kilometrów. Firma zdecydowała się na pojemniejszą wersję akumulatora ze względu na sektor transportowy związany np. z dostawą żywności, co wymaga bieżącego zasilania urządzeń znajdujących się w pojeździe. W przypadku szybkiego ładowania przez CCS Fiat zakłada, że 30 minut ładowania pozwoli na przejechanie 100 kilometrów. Fiat chce zaoferować wszystkie wersje nadwozia elektrycznego Ducato (dostępne również w wariantach z silnikami spalinowymi), od furgonetki pasażerskiej, poprzez furgonetkę panelową, aż po wersję pickup – z różnymi rozstawami osi, które umożliwią przewóz od 10 do 17 metrów sześciennych ładunku o maksymalnej ładowności 1,9 tony. Włoska firma poinformowała, że ich elektryczny transporter aktualnie przechodzi testy przedsprzedażowe, które mają trwać do końca tego roku. Nieznana jest jednak cena samochodu. Według założeń na rynku powinien on pojawić się na początku 2020 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.