Wiadomości OZE Nowa „siódemka” od BMW również w odmianie plug-in hybrid 21 stycznia 2019 Wiadomości OZE Nowa „siódemka” od BMW również w odmianie plug-in hybrid 21 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. BMW zaprezentowało odświeżoną wersję swojej flagowej limuzyny, czyli „serii 7”. W ofercie jednostek napędowych znalazła się ulepszona hybryda typu plug-in. Reklama Modele hybrydowe typu plug-in serii zostały wyposażone w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy oraz udoskonalony akumulator wysokonapięciowy o pojemności 12 kWh. Dla porównania, w wersji sprzed faceliftingu, było to 9,2 kWh. Moc systemowa notowana w trybie SPORT wzrosła w porównaniu do starszej wersji o 68 KM – do 394 KM. Moc silnika elektrycznego zwiększyła się natomiast o 41 KM do 154 KM. Zasięg w trybie zeroemisyjnym udało się wydłużyć aż o 58 km, czyli o 29%. Nowe hybrydowe BMW serii 7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie od 5,1 (odmiana xDrive) do 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna w trybie hybrydowym wynosi 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h. źródło: orpa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.