Wiadomości OZE Nowy samochód elektryczny Skody – Vision E – w sprzedaży już w 2020 roku 18 kwietnia 2017 Wiadomości OZE Nowy samochód elektryczny Skody – Vision E – w sprzedaży już w 2020 roku 18 kwietnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Jak informuje Puls Biznesu, Skoda pracuje właśnie nad nowym, elektrycznym pojazdem. Skoda Vision E ma trafić do sprzedaży w roku 2020 – rok po planowanym wprowadzeniu do sprzedaży limuzyn Superb z silnikiem hybrydowym. Producent ten planuje w ciągu najbliższych ośmiu lat rozwinąć portfolio samochodów z napędem elektrycznym, tak aby do 2025 roku posiadać ich w ofercie pięć modeli. Oprócz Vision E, w napęd elektryczny zaopatrzony ma zostać także nowy SUV Skody – Kodiaq w wersji Coupe. Reklama Skoda Vision E zbudowana jest na tzw. platformie MEB. Została ona opracowana przez grupę Volkswagena specjalnie dla samochodów elektrycznych. Planowana Vision E ma mieć 460 cm długości i 285 cm rozstawu osi. Maksymalna prędkość osiągana przez pojazd szacowana jest na 180 km/h, dzięki wysokiej mocy układu napędowego – 225 kW. Mimo to pojazd ten charakteryzować się ma zasięgiem na poziomie 500 kilometrów. Opracowywany obecnie samochód wyróżniać ma się nie tylko napędem, ale także poziomem automatyzacji. Skoda zakłada, że Vision E osiągnąć ma trzeci poziom jazdy autonomicznej, czyli autonomicznie poruszać się w korkach, na autostradzie, a także samodzielnie parkować. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.