Wiadomości OZE Opel już tylko elektryczny? 15 listopada 2017 Wiadomości OZE Opel już tylko elektryczny? 15 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Opel – niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją pojazdów osobowych i dostawczych – przeżywa kryzys. Samochody tej starej niemieckiej firmy przestały być uważane za bezawaryjne. Posiadacze najnowszych modeli Opla niejednokrotnie narzekają na znaczny spadek jakości użytkowanych pojazdów. Aby poprawić wizerunek i sytuację finansową marki, potrzebny jest nagły plan awaryjny. Nikogo więc nie dziwi ogłoszenie przez Dyrektora Generalnego Michaela Lohschellera planu strategicznego PACE, który ma pomóc firmie wyjść z kryzysu. Reklama Podstawowym założeniem projektu jest przestawienie produkcji samochodów pasażerskich wyłącznie na wersje elektryczne i hybrydowe. Termin, w którym ostatecznie założenia planu zostaną wdrożone, to koniec roku 2024. W oficjalnym komunikacie znajdziemy również informację, że Opel wykorzysta technologię Grupy PSA, co ma spowodować, że to właśnie ta marka będzie liderem niskoemisyjnego transportu w Europie. Na pierwsze oznaki elektryfikacji Opla nie poczekamy zbyt długo. Już za dwa lata w ofercie firmy znajdzie się w sumie dziewięć nowych modeli, w tym te w pełni zelektryfikowane. Najbardziej sztandarowe z nich to Grandland X PHEV oraz Corsa. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.