Elektromobilność Oświetlenie uliczne ze stacją ładowania samochodów elektrycznych 31 marca 2022 Elektromobilność Oświetlenie uliczne ze stacją ładowania samochodów elektrycznych 31 marca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W Braniewie działa już stacja łącząca oświetlenie uliczne ze stacją ładowania samochodu elektrycznych. To technologiczna nowość na polskim rynku. Reklama Oświetlenie uliczne ze stacją ładowania samochodów elektrycznych Stację uruchomiła Energa Oświetlenie, spółka Energi z Grupy ORLEN. Montowanie stacji na istniejących słupach oświetleniowych pozwala uniknąć oczekiwania na decyzje, zezwolenia czy zgody administracyjne i budowlane. Powstanie stacji ładowania nie wiąże się z koniecznością zapewnienia dodatkowego zasilania słupa. Łączny czas potrzebny na jej wykonanie i oddanie do użytku wynosi od 2,5 do 4 miesięcy, podczas gdy wybudowanie stacji wolnostojącej może trwać to nawet do 14 miesięcy. Stacja ładowania zintegrowana z oświetleniem jest stacją wolnego ładowania (o mocy od 7 do 22kW), adresowaną do klientów z sektora samorządowego oraz klientów biznesowych. Gęsta sieć infrastruktury oświetleniowej pozwala stworzyć adekwatną do potrzeb lokalnego samorządu lub biznesu sieć. Ekologia i oszczędność Domeną działania Energi Oświetlenia jest modernizacja oświetlenia, polegająca na wymianie opraw sodowych na energooszczędne oprawy LED. Pozwala to zredukować zużycie energii elektrycznej nawet o 60%. „Zaoszczędzona” w ten sposób moc może być wykorzystana właśnie na potrzeby zasilania stacji ładowania. To dobry przykład kompleksowego podejścia do zmian w dziedzinie energii. Warto także zaznaczyć, że budowa stacji ładowania to skuteczna forma promocji danego miasta. Wraz z oddaniem urządzenia do użytku dana miejscowość pojawia się na mapie lokalizacji dostępnych dla użytkowników pojazdów elektrycznych w aplikacji dla kierowców, do pobrania na telefon. Jest także formą promocji rozwiązań ekologicznych w postaci cichego, bezemisyjnego transportu. Chcesz wiedzieć więcej o rozwoju sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce? Zobacz artykuł: Lawinowo rośnie liczba samochodów elektrycznych i stacji ładowania w Polsce źródło: media.energa.pl/pr Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.